Steiner Warrior 7x50

Jag letar efter en ny kikare då min gamla budgetmodell gett upp. Jag har tittat på äldre Carl Zeiss från försvaret men är ju så klart osäker på skick.
Därför undrar jag om någon har testat Steiner Warrior 7x50, och om strax över 2000 kan anses vara ett ok pris?
 
Vad ska du använda kikaren till?
Är det bara en allround kikare du är ute efter kan jag rekommendera ZEISS Terra 8x25, liten och smidig och riktigt bra "bild" tycker jag. Den största fördelen med den är att man tar med den pga sitt smidiga format och likt knivar är den man har med alltid bättre än de där hemma. Den kostar ny 2999 kr vilket jag iaf tycker är extremt prisvärt för den kvalitet du får.
 
Jesper vad skall du ha din kikare till? En 7x50 är en klump oavsett fabrikat och pris. Såpass tung att jag undrar om den kommer med ut. En 7x28 kan du få som väger under 1/2 kg. Men än en gång 1 frågan, skriv ut svaret på den.
 
Tack för snabba svar! Tanken är att ha med den på dagliga corona-lunchpromenaden, spana efter vak vid flugfisket och allmänt höja upplevelsen. Jag har inte tänkt så mycket på vikten, men visst stämmer det! Det är ju många gånger systemkameran inte kommer med ut på grund av tyngd och ’omfång’. Ska kolla upp Zeissen; kan man få den för det priset i Sverige känns det ju mycket prisvärt jmf att köpa från nätet....
 
Vad ska du använda kikaren till?
Är det bara en allround kikare du är ute efter kan jag rekommendera ZEISS Terra 8x25, liten och smidig och riktigt bra "bild" tycker jag. Den största fördelen med den är att man tar med den pga sitt smidiga format och likt knivar är den man har med alltid bättre än de där hemma. Den kostar ny 2999 kr vilket jag iaf tycker är extremt prisvärt för den kvalitet du får.
310 gram det var nått.
Man brukar kunna se att men kan ställa in ena eller båda okularen, oftast -3 till +3.
Går det på denna också.
 
Diopterjusteringen är +/- 3 , du kan ställa in den på högra linsen.
Köpte denna själv då min andra kikare nästan alltid blev hemma pga storlek och vikt.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.