SPD pedal fr Biltema

Hej!

Jag tänkte köpa nya pedaler typ Shimano PD-M520 el dyl, men så hittade jag ett par SPD pedaler fr Biltema som kostar 279 kr och väger endast 300g/par!!!! (lättare än Shimano PD-M970)

Är det ngn som äger ett par Biltema pedaler eller har erfarenhet av dessa?

Robban
 
Pedaler är bland det viktigaste efter hjulen på en cykel...har du lärt dig att få upp kadensen lär även du uppskatta en kvalitetspedal.
Mina sitter visserligen på en landsvägshoj men jag skulle aldrig chansa med pedaler, hjul eller däck, uppenbart överväger du det...
//J
 
Wellgo

Du kan nog tryggt köpa dessa pedaler. Det är ett par Wellgo M19. Inget upphetsande men heller inget skräp.
/Thomas
 
Jorå

Har funkat alldeles utmärkt för mig. Mkt skräp finns ju på Biltema men dom här har varit klockrena faktiskt. Har använt dom i 200 mil, inga konstigheter.
 
Du kan nog tryggt köpa dessa pedaler. Det är ett par Wellgo M19. Inget upphetsande men heller inget skräp.
/Thomas

Vet inte hur just denna Wellgo modellen ser ut eller funkar... men att Wellgo är ett ok fabrikat kan jag skriva under på... mina Wellgopedaler som jag haft på min mtb sedan 97 gick sönder först nu i höstas... så 10års hållbarhet tycker jag är helt ok... med tanke på hur jag misshandlat dem...

Thomas
 
Chansning

Tack ska ni ha för era utlåtanden. Intressant att ni som testat dom är positiva till pedalerna. Livet vore ju ganska tråkigt om man inte vågar testa nya saker utan enbart köper det dyraste och bästa....

Åker iväg o köper dessa efter nästa löning!

Robban
 
dyrt vs. billigt.. alltid en balansgång, se biltemas fasta nycklar, kostar kostar inget och har 10års garanti, proffsen börjar gå över till dessa.. biltemas kap/gersåg, aldrig någonsin.. pedaler beror väl på resten av hojjen, jag skulle inte sätta dessa pedaler på en titanhoj med xtr-paket men visst, pratar vi om en hoj för 4-5000:- så blir det nog bra. det får inte bli som att sätta en weaver kikare på en H&H..
 
Wellgo W-41 på Jula

På Jula säljer dom Wellgo W-41 för 249 kr. Dessa väger endast 262 g/par!!!

Är det ngn som har erfarenhet av dessa?

GJ
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...