Sovsäck

Nu har jag fått bilder på sovsäcken som jag beställde från Roberts i Polen.
 

Bilagor

  • sovsäck.png
    sovsäck.png
    32.5 KB · Visningar: 1,964
  • sovsäck 2.png
    sovsäck 2.png
    41.3 KB · Visningar: 2,057
:)

Vad är det för temperaturgränser?

Kan du ordna en närbild på huvan när du får säcken, är nyfiken på vad det är för svarta detaljer runt muffen.
 
Härligt! Frukost på sängen fixar du hädanefter utan att frysa om armarna ;).
Har ni aldrig funderat på delning "på tvären", så du fick en gratis dunjacka? När jag ser detta, blir jag riktigt sugen att återskapa konceptet med elefantfot, som jag körde med på sent 70-tal. Otroligt skönt och viktbesparande, problemet var bara att man fick vara så rädd om att delarna inte skulle bli det minsta våta vid användning på dagen. Funkade därför bäst i torrare berg än de svenska.

Vad väger säcken, och vilken komforttemp har ni utgått ifrån (svårt atttala om klassnig i detta fall, kanske)?
 
Det svarta som syns på bilden rut huvan är en dragsko . Säcken skall pall runt -20 grader. Vikt vet jag inte än . Har tröttnat på att inte kunna göra något när man ligger i en normal säck , så därför vart det en sån här . Jag betalade 350 euro för den och det tycker jag är skitbilligt.
 
Mer bilder ! Temperaturer kommer senare.
 

Bilagor

  • P1040579.jpg
    P1040579.jpg
    158.5 KB · Visningar: 1,993
  • P1040584.jpg
    P1040584.jpg
    128.3 KB · Visningar: 1,980
Ja jädrar en sån med ben hade ju varit skön för mig som sover mer på sidan...och blixtlås så man kan ha den som bara jacka ;o)
 
Temperatur

Idag så fick jag ett mail från Roberts om vad han trodde att comfort tempen låg på + vad vikten vad .Men han måste väl mena extrem temp -20 grader eller ?


Hi Roland,

Happy to hear that.
I filled it with more down filling than I first thought it should be filled with - it was too thin.
Now it has 1302 g of duck down (the sleeves contain 250 g). A normal mummy sleeping bag with such an amount of goose down 600 cuin and of this size would have comf. temperature about -20 C but this bag with arms - it's hard to say.
It weighs 2 kg.
I'll ship it today.

Best regards,
Roman
 
Senast ändrad:
En sån vill jag oxå ha, så kan min urgamla Caravan Vings få gå i välbehövlig pension efter 32 år i tjänst.
Men det vore bra om det gick att få den med dragskostängning i fotändan så man kan öppna och kavla upp den lite, då slipper man att den går i marken. Då går det även att gå omkring med den m.m.
 

Bilagor

  • Vingsen.jpg
    Vingsen.jpg
    75.9 KB · Visningar: 1,791
Dragsko

Dennis ! Det är bara att maila till roberts och beställa en . Jag är 187 cm lång och 105 kg tung så mallen efter min säck borde passa dig också.
 
Nu har jag änterligen fått sovsäcken ! Posten var ju så duktiga att dom tappade bort den ett par dagar ! Jag har provat säcken här hemma och den verkar vara hur bra som helst , underbart med armar så att man slipper att krångla med dragkedjan o dyligt . Dragkjedjan är ett kapitel för sig själv den med ! Har aldrig känt en sån dragkedja som har gått så lätt och fint , det bästa med den är att den verkar inte vilja fastna i tyget . Har en Haglöfs som fastnar bara man tittar på kedjan . Så nu i vinter så slipper man ligga i tältet och svära ve och förbannelse över kedje djävulen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Skutter Sovsäck till Sylarna runt - Augusti / september Fjällvandring 8
jonas2000 Sovsäck, reselakan eller påslakan i stugor Fjällvandring 9
KohiNoor Frågor om utrustning, sovsäck Fjällvandring 5
Johannes_ Sovsäck och liggunderlag Abisko v26. Fjällvandring 4
Cobblepot Sovsäck Padjelanta mitten av augusti. Fjällvandring 3
intelligence Val av sovsäck till padjelanta-tur mot slutet av augusti Fjällvandring 4
Cobblepot Sovsäck Storulvån i September Fjällvandring 12
hästtjejen Sovsäck från Fjällmark? Fjällvandring 12
Måns S Vilken sovsäck skall jag välja? Fjällvandring 19
A.P. Sovsäck och temperatur? Fjällvandring 5
Jojosurf Sovsäck +6 abisko - nikk juli? Fjällvandring 3
cloud76 Tips på sovsäck önskas! Fjällvandring 8
Hedan76 Sovsäck Fjällvandring 5
hereinsweden sovsäck & uppblåsbart liggunderlag Fjällvandring 12
kalalokki Hur varm sovsäck? Fjällvandring 20
desireman Vilken sovsäck ska jag köpa? (kebnekaise området) Fjällvandring 7
espirituosa Önskar låna sovsäck 1-8 augusti för fjällvandring (Keb) Fjällvandring 9
pocahontas73 Sovsäck & tält vad har ni? Fjällvandring 44
Daddy Stugtur utan sovsäck? Fjällvandring 10
flygare69 Tips på varm och kompakt sovsäck för sommarfjäll? Fjällvandring 19
stein82 ålder på sovsäck? Fjällvandring 4
Libelle Vilken sovsäck rekommenderar ni? Fjällvandring 13
marcusleyon Sovsäck för abisko-nikk? Fjällvandring 1
underdoggy Vilken sovsäck ska jag köpa? Fjällvandring 1
Niilén sovsäck Fjällvandring 6
segliar Har du tips på bra o varm sovsäck till Fjällen? Fjällvandring 21
tjolanta Sovsäck på fjällvandring Fjällvandring 16
Wallnut sovsäck inför oktober Fjällvandring 17
Salmo Salar Hjälp - sovsäck Fjällvandring 3
henric vilken sovsäck på fjället? Fjällvandring 2
Vilken sovsäck ska man köpa? Fjällvandring 5
Kängor, ryggsäck och sovsäck ! Fjällvandring 8

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...