Sovsäck för små vart får jag tag på en stor som inte

Vart får jag tag på en sovsäck som passar mig.
Jag är tyvärr rätt fet men skulle vilja hitta en sovsäck som passar mig.

Jag är 183 cm lång
väger 135 kilo
bred överkropp..
finns det någon som kan ge mig ett seriöst bra svar?

MVH Peter
 
Kil

Om jag inte minns fel så har Ajungilak en kil som man sätter i dragkedjan och gör sovsäcken bredare. Borde kunna funka.
/Thomas J
 
Stor sovsäck

Precis som Thomas skriver så finns det en kil till sovsäckar. Finns i friluftsbolagets katalog men tyvärr inte på webben. Den ser ut att vara 20-25 cm bred i överkant och man knäpper bara på den på dragkedjorna.

Lycka till

Mattias
 
Ajungilak

Ajungilak hade en säck som hette Eggshape, men den tycks inte finnas längre. Däremot så finns Komfort som verkar vara samma säck som Eggshape. (Eggshape var väl inte ett särskilt lyckat namn så det är ju inte konstigt om dom har döpt om den) Den är något bredare än normalt, och räcker inte det så är det nog bara att kompletara med en kil som gäller.
Dessa kilar är tyvärr ganska dyra har jag för mig.

Borde inte annars Amerikanska säckar finnas i stora storlekar, eller är jag bara fördomsfull :)

Leif...
 
Stor sovsäck

Titta på någon sovsäck som finns i flera storlekar, en del som längre är även bredare. Äger själv en The North Face Blue Kazoo storlek long och den är rymlig även för mig som väger 100kg och är 175cm lång.
 
Komplettering till ovan

Jag mätte på min sovsäck (The North Face Blue Kazoo long) och med sovsäcken öppen och utbredd var den på det bredaste stället 147cm, vet inte hur breda vanliga sovsäkar är
 
Bred sovsäck

Hej!

Då jag var uppe på 127 så fann även jag mina sovsäckar otrevligt små.....
Men Globetrotter har forna Östtyska säckar och dyrare amerikanska i äggform.....
ME tillverkade förr på specialbeställning och så gjorde även Nyazeeländarna (Featherdown?)

Kil använde jag, egentillverkad, det blev vida billigare.....(Tips billigt blixtlås som passade från sovtäcke, nästan gratis på marknad, 25:- tror jag)

Lycka till

Johan K
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.