Sorgligt men sant.

Ingen stor nyhet. det är väl självklart att poliser med har lite fuffens för sig. Dom är ju trots allt människor med rätt att fela.
 
Aardwolf; sa:
Ingen stor nyhet. det är väl självklart att poliser med har lite fuffens för sig. Dom är ju trots allt människor med rätt att fela.

Nä det är ingen stor nyhet, det är ju ofta man läser om ”kriminella poliser” i tidningarna. Men jag håller inte med om att polisen har rätt att fela när det gäller sådana här saker.

/g
 
Så med andra ord så ska polsier vara felfria på alla dom sätt. Det är inga övermänniskor. Visst jag håller med om att dom inte ska göra så som dom artikeln men det kommer att hända igen.
 
Rätt att fela: ja, begå brott: nej

Aardwolf; sa:
Ingen stor nyhet. det är väl självklart att poliser med har lite fuffens för sig. Dom är ju trots allt människor med rätt att fela.

Rätt att fela inte samma som rätt att begå brott. Detta är inget misstag eller att de råkade begå ett "fel". Det är allmänt känt att man inte får fiska överallt i norra Sverige. De flesta fiskare känner dessutom till att öringen är fredad vissa delar av året. Uppenbarligen kände även poliserna till det när de greps och skämdes.

Jag ser ingen som helst anledning att försvara detta med att de är människor med rätt att fela. Personligen skulle jag vilja se att de fick sparken från poliskåren. Poliser borde väl åtminstone leva upp till det som medel-Svensson gör?

Peppe
 
Problemet är att sparkar vi alla poliser som begått nåt litet brott så har vi snart inga poliser kvar. Bästa sättet att "rena" poliskåren är såklart att alla som vet med sig att de är rättskaffens människor söker jobb som polis. Då behöver polisen inte riskera att behöva ta in "skumma typer" till polisutbildningen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Härjedalen+Jämtland=sant Fiske 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.