Sökes: Sittunderlag skumplast tåligt

Hej!
Jag jobbar på en Naturskola där vi tidigare haft sittunderlag i skumplast som tålde vassa stenar och barr. Nu hittar vi bara tunna sittunderlag som går sönder av minsta sten.
Är det ngn som vet var vi kan hitta tåligare sittunderlag?
Viktigt att de har utskuret handtag.

tacksam för tips!
 
Kolla på Bergans om samma svart ca 15mm finns som på liggunderlag.
Annars ta 2 st ev sätt ett buntband i handtag för att ej blåsa bort.
Finns även i tovat ull men annan prisklass.
Ev kolla tunn ´plywood´ev limma på ett tunt skum så har du något för flera år.
 
Den här har vi haft, hållit bra. Tror grabben använde den en gång som stjärtlapp… De köptes dock för fem-sex år sedan och de kan ju ha ändrat materialet under den tiden!
Kanske kan ni få mängdrabatt?

Det här kan man ju åka och känna å klämma på

Å den här var ju inte så dyr…
 
Ett liggunderlag som ni skär blir billigt och bra. Gnugga knivbladet med steain/paraffin så går det lättare.
Tvingar ni ihop flera underlag på båda sidor om snittet funkar det med en fintandad såg fast det blir inte riktigt lika snygga snittytor.
 

Denna har jag använt som underlag mot tuffare terräng. Den är hård på en sida och halvmjuk på andra.
 
Ett liggunderlag som ni skär blir billigt och bra. Gnugga knivbladet med steain/paraffin så går det lättare.
Tvingar ni ihop flera underlag på båda sidor om snittet funkar det med en fintandad såg fast det blir inte riktigt lika snygga snittytor.
Ytterligare en grej man kan göra är bränna/smälta kanterna om man får problem med att valda liggunderlaget "fransar" sig.
 

Denna har jag använt som underlag mot tuffare terräng. Den är hård på en sida och halvmjuk på andra.

Den är ju gjord för att släpa en skadad vuxen person på, så den borde vara tålig och de gånger jag övat med den så har den hållit.

/Patrik
 
Kolla på Bergans om samma svart ca 15mm finns som på liggunderlag.
Annars ta 2 st ev sätt ett buntband i handtag för att ej blåsa bort.
Finns även i tovat ull men annan prisklass.
Ev kolla tunn ´plywood´ev limma på ett tunt skum så har du något för flera år.
Tycktes tyvärr bara finnas liggunderlag. Ska kolla på möjligheten att dubbla dem!
 
Den här har vi haft, hållit bra. Tror grabben använde den en gång som stjärtlapp… De köptes dock för fem-sex år sedan och de kan ju ha ändrat materialet under den tiden!
Kanske kan ni få mängdrabatt?

Det här kan man ju åka och känna å klämma på

Å den här var ju inte så dyr…
Tack!!
De har kommit in i listan som vi ska bolla.
 
Jag anv sittunderag att stå på vid stark kyla tex vid fotografering eller tex vid ombyte av strumpor som blivit svettiga eller blöta pga snö kommit in i kängorna.
 
Ett liggunderlag som ni skär blir billigt och bra. Gnugga knivbladet med steain/paraffin så går det lättare.
Tvingar ni ihop flera underlag på båda sidor om snittet funkar det med en fintandad såg fast det blir inte riktigt lika snygga snittytor.
Jag skulle också kolla på liggunderlag. Mitt första liggunderlag köpt 1977 pensionerade jag när Thermarest "kom" och gjorde sovandet bekvämare.
Jag skulle använda en mattkniv för att skära till lämplig storlek och handtaget (hålet) som trådskaparen tycker är viktigt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Mugen Sökes: Osprey Aether AG 85 L Grön Utrustning allmänt 0
NaturRasmus Märkning av tillfälliga vandringsleder - tips sökes! Utrustning allmänt 29
NaturBoel Tips på bra och vattentäta walkingskor sökes! Utrustning allmänt 2
salvion Råd sökes om, Liggunderlag, Sovsäck för nybörjare Utrustning allmänt 20
salvion Tips på Strumpor till kängor sökes Utrustning allmänt 19
krille d knivsmed sökes Utrustning allmänt 8
frilufsaren PLB sökes Utrustning allmänt 3
Iggle Fällkniv EDC sökes Utrustning allmänt 11
Iggle Svampkniv sökes Utrustning allmänt 18
luktafotogen H3 Ledlampa 6V- seriös leverantör eller hemmapulare sökes. Utrustning allmänt 0
mick102 Väckarklocka sökes Utrustning allmänt 8
Sten-Olle Sökes: Bushcraft knivar! Utrustning allmänt 46
niking Tips på bra finbryne sökes Utrustning allmänt 79
skogsmästaren nätbutik från USA/kanada sökes? Utrustning allmänt 2
tomas b Rekomenderad Cykeldator, Pulsmätare + andra funktioner sökes. Utrustning allmänt 0
farsgubben länktips sökes Utrustning allmänt 4
Nirrebosse Erfarenheter om luftgevär sökes Utrustning allmänt 1
kitkiö Sökes: vettigt multiverktyg Utrustning allmänt 52
Candid Hopfällbar snösåg sökes Utrustning allmänt 4
zeromaker Jobb sökes!! Utrustning allmänt 0
hannulan Sittunderlag/campingstol Utrustning allmänt 5
avslutatmedlemskap160620 Sittunderlag Utrustning allmänt 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.