Söker trekvartsshorts för klättring och vandring

Hej!

Jag letar efter ett par svarta eller mörkgrå men absolut inte blå trekvartsshorts liknande Houdini Motion Gear Shorts. De får gärna vara billigare och utan benfickor eller detaljer som klämmer under klätterselen.

Någon som har ett tips eller två? :)

Tack på förhand!
 
Bergans Utne Pirate Pants

Jag köpte ett bar Bergans Utne piratbyxor (den grå varianten). De har förvisso en del fickor, och kanske inte är billigare (gav 700 för dem på Uteliv i Linköping), men jag gillar dem. Har inte testat att klättra i dem än, men de har bra passform och känns följsamma.
 
I somras slog jag till på ett par Warmpeace Pilot 3/4 som jag fick hem i brevlådan för 30€ (sommarkampanj) allt som allt. Måste säga att det var otroligt mkt valuta för pengarna, byxorna var lätta, sitter riktigt bra och har precis lagom med stretch. Upplever att de andas bättre under en sele än andra byxor jag klättrat i. Enda nackdelen är att friktionsväggar inomhus "ruggar" upp materialet om man går emot för hårt och att de inte direkt är mörkgråa i färgen (snarare "normalgråa").

Till ordinarie pris kostar de som många andra modeller (med frakt), men värda att hålla utkik efter vid utförsäljningar.
 
Jag vet inte om det uppfyller alla dina kriterier, men kolla på McKinleys 3/4-byxor som kostar typ 300 kr och finns i lite olika färger. Jag har ett par blå.. ;)

De har benfickor men jag tycker inte att nåt skaver under selen.
 
Tuxer

Jag hittade nyss piratbyxor av märket Tuxer på Intersport. Dom är tillverkade av ett ganska stretchigt material, nästan lite softshell. Borde funka klockrent som klätterbyxor. Tuxer är väl inte direkt något premiummärke men jag tyckte kvaliteten verkade helt OK.
Priset då?
90:- på rea. Jag slog till med två par. :)
/Thomas J
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.