Söker prisvärt regnställ för svenska fjäll!

Hej!

Ska vandra i Padjelanta om några veckor. Mitt gamla regnställ är dock uttjänt, varvid nytt skall inhandlas. Vad tror ni om detta stället som outnorth säljer?

http://www.outnorth.se/mammut/ms-bogongpackaway-set.php?ref=productpage-nosto-1

Tycker det verkar vara prisvärt, men har inte haft några grejer från Mammut förut så vet inte riktigt hur de är. Nån som kan inråda? Eller rekommendera mig nått annat ställ (också lättvikt) för liknande pris? Visst för hur mkt pengar som helst så köper jag väl Haglöfs bästa grejor, men plånboken tillåter helst inte det just nu..
 
Vet inte var i landet du befinner dig men både Bergans och Norröna har outletbutiker i Barkarby utanför Stockholm... Rekommenderar varmt att du kollar in där om du har möjligheten.
Själv kör jag med byxor från Lindstrands (har även tillhörande jacka men föredrar min Norröna Recon om jag inte skall åka hoj dvs).
 
Hej,

Bor i Uppsala men vet inte om jag känner för att pallra mig till Barkarby för att kanske hitta nått i outleten...

Helst vill jag nog hitta nått som finns här eller internetshoppa. Skönast är ju att köpa ett set, och inte leta efter både jackor o byxor. Om det går.
 
Jag köpte en längre Marmot-jacka sen jag fått regn in via fickorna i byxorna (var en Haglöfs LIM-jacka i precis samma stil). Nu har ju de där brallorna klaff åt rätt håll men jag skulle nog ändå sikta på en längre jacka. Bättre på alla sätt förutom att det blir lite mer tyg när den är hoppackad.
 

Jag tänkte lägga min röst till din och rekommendera detta ställ. Det är visserligen inte riktigt fullt så lätt som de mest extrema lättpackningsställen, men är man det minsta priskänslig skulle jag ändå valt det här. Jag köpte det förra hösten och har bara hunnit använda det en gång, men då var jag nöjd med det. Kanske kan man till och med hoppas på att de få extra grammen har spenderats på så vis att det är något slitstarkare till och med!
 
Jag tänkte lägga min röst till din och rekommendera detta ställ. Det är visserligen inte riktigt fullt så lätt som de mest extrema lättpackningsställen, men är man det minsta priskänslig skulle jag ändå valt det här. Jag köpte det förra hösten och har bara hunnit använda det en gång, men då var jag nöjd med det. Kanske kan man till och med hoppas på att de få extra grammen har spenderats på så vis att det är något slitstarkare till och med!

Men länken är till en damjacka?

Menar ni

http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=16288&plats_id=1386

+

http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=16037&plats_id=1386

?
 
skaffa en poncho som du kan dra över hela dig och ryggsäcken om så behövs. Andas bra eftersom det är ju en poncho så behövs inga dyra material för att inte svettas ihjäl. Enda nackdelen är att benen fortfarande är lite i riskzonen men det kan åtgärdas med ett par chaps. En betydligt smartare och billigare lösning anser jag iaf...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
gundj Söker myggsäkra kläder. Kläder 9
Theta Söker kängkrokar Kläder 8
Mattias på myren Söker förslag på lager 2 underställ Kläder 0
Str85 Söker regnbyxor med specifika önskemål Kläder 1
waltruz söker prisvärd skidbyxa Kläder 15
Arvidsjaur Söker en tröja för fjällvandring Kläder 39
aksello Söker skräddare i stockholm som kan skalplagg Kläder 5
TheDude Söker en bra skjorta till vandring bl a... Kläder 32
såg Söker efter en Slokahatt eller en Rallarhatt Kläder 2
a00n Söker färgglada vandringsskor Kläder 6
totte Söker trekvartsshorts för klättring och vandring Kläder 5
Mija F Jag söker duntröja, men inte Klättermusen Liv Kläder 10
tokv41 Söker med ljus och lykta efter.. Kläder 3
mijo75 Söker varma fleace kalsonger/cykelbyxor Kläder 6
fiddeliten Söker märke? Kläder 2
Brunte Söker kängor för varmt klimat Kläder 1
Retrovirus Söker regnbyxa - tips någon? Kläder 13
Shagal Söker overaller i kamouflage Kläder 11
tezooo Byxor som är någorlunda nätta? Kläder 2
Mattias1981 Prisvärt underställ?? Kläder 11
DoktorGlas Helly Hansens gamla regnställ Kläder 0
behedwin Regnkläder med lite packvolym? Kläder 5
KohiNoor Regnställ Kläder 4
daviddenandre Skalplagg/Regnställ Kläder 13
Rikkard Små barn på vandring - regnställ Kläder 3
Bondmoran Vilket regnställ? Skalställ? Kläder 11
Naturmullen Idefix Regnställ inte samma längre! Är det nya lika bra? Kläder 3
anejon Kompakt regnställ Kläder 6
Guldhönan Regnställ - back to basic? Kläder 1
Skogskungen "Packaway" regnställ från Ica Maxi. Kläder 3
daniel.leviathan Fjällvandring - Skalbyxor? Regnställ? Nybörjare som är smått förvirrad - Hjälp! Kläder 21
erik555 Regnställ eller inte regnställ Kläder 10
andersmossing Regnställ, modell kompakt Kläder 3
oloeve Regnställ?? Vad köpa? Kläder 19
JorgenB Regnställ Cross Kläder 3
Nitsson Bra o billigt regnställ för dam Kläder 5
thureb DN-test av regnställ Kläder 8
Foss ITAB vindblus OCH regnställ? Kläder 8
Karolina P Dagens lyxproblem (regnställ) Kläder 11
Oskar R. "Everest 2,5 layer" regnställ Kläder 3
ebban regnställ - skall jag sparka försäljaren på smalbenen? Kläder 12
Blackbear Regnställ som andas Kläder 9
Sp Regnställ Kläder 2
Svala Snubben Regnställ för fiske och jakt! Kläder 7
vox2000 Helly Hansen-regnställ Kläder 6
MickeD Ännu en tråd om regnställ Kläder 4
sajberjohan Riktigt regnställ Kläder 14
niben Lätt regnställ (andas???) Kläder 94
adventure_transport Regnställ med förböjda knän? Kläder 3
Rodluvan Regnställ!! Kläder 11

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.