• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Söker nya vänner i Stockholm

Hej!

Är en tjej på 37 år som flyttade upp till Stockholm för ca 1 år sedan pga studier. Jag skulle tycka det vore jättekul att lära känna fler människor med friluftsintresse. Jag är ofta ute i naturen, dagsturer, och då jag bor nära Järva naturområde så är jag ofta där. Jag vandrar, cyklar och fågelskådar. Jag är nybörjare när det kommer till fågelskådning men tycker det är väldigt roligt. Idag såg jag en örn segla över järvafältet! Imponerande syn!

Jag har även ett stort djurintresse och planerar att ta upp mitt ridintresse igen. Jag har inte ridit på flera år men tänkte att uteritter ca 1/ggr månaden skulle passa min studentekonomi i nuläget. Så om det är någon med hästintresse får man gärna haka på.

Ja, som sagt det skulle vara roligt att träffa likasinnande, kille eller tjej spelar ingen roll, bara man kommer ut. Nu när hösten är på väg så skulle det vara kul att träffas några stycken och exempelvis plocka bär och svamp. Det skulle vara trevligt att få ihop ett gäng där vi hittar på olika friluftsaktiviteter, som förslagsvis vandringar, cykelturer, fågelskådning, fotografering, grilla eller annat. Jag hänger gärna på andra aktiviteter som jag inte har radat upp här.

Stockholm har mycket natur att erbjuda och det skulle vara trevligt att upptäcka det tillsammans med nya vänner.

Tveka inte att svara här även om inlägget är gammalt.

Vänliga hälsningar

Louise
 
Hej :)

Hänger gärna på dagsturer, bär/svampplockning, grillning eller annat friluftsaktigt.
Är 28-årig kille från Solna.
 
va trevligt! Jag hakar gärna också på ut, både dagsturer och lägre turer över nån helg om ni är sugna, jag har ingen erfarenhet av svamp och bär med skulle vilja lära mig och prova på! Jag är en kille på 27 år

/David
 
ja men jag utforskar gärna järvafältet! har varit omkring bögs gård (kul namn) som ligger där. det är nära mig som bor i solna, vill gärna hitta lite nya smultronställen häromkring så det säger jag inte nej till :)
 
Ja, Järvafältet är otroligt vackert och mycket att se!!! Då jag bor i Akalla så är jag bortskämd med cykel- och gångavstånd dit :)))) Järva är stort och det finns mycket att utforska där och jag har redan hittat några smultronställen där :))).
Såg att du bor i Solna och det är ju nära hit. Järva låter toppen för mig!
 
Och jag jobbar i Kista :) vad är järvafältet egentligen, är det de som ligger emellan kista och rinkeby eller är det de som är söder om kista mot solna hållet? Men ja är på om vi hittar nått lämpligt datum, jag är lite upptagen dom kommade två helgerna men den 15-16 september kan jag eller någon eftermiddag på vardagarna, om ni vill köra järva innan så hakar ja gärna på nån annan gång i alla fall!
 
har haft fullt upp med studier men till nästa vecka ser det lugnare ut för min del, då kanske man kan gå in kängorna lite till :)
 
Järvafältet är ett friluftsområde som ligger utanför Akalla. Jag är inne i en tentaperiod just nu men efter nästa vecka är det lugnare. Så efter det skulle en vandring fungera!
 
Jag vill med!

29årig tjej, bor i Vällingby och jobbar i Tensta så Järvanatur vore nära till hands,
jag hakar gärna på nåt dagsäventyr!
 
Är intresserad!

Hej!
Jag bodde tidigare i Husby vid Järvafältet och gick där nästan dagligen. Såg dock aldrig någon örn, häftigt- bör vara ovanligt antar jag!
Hör gärna av dig!!
/Elisa

Hej!

Är en tjej på 37 år som flyttade upp till Stockholm för ca 1 år sedan pga studier. Jag skulle tycka det vore jättekul att lära känna fler människor med friluftsintresse. Jag är ofta ute i naturen, dagsturer, och då jag bor nära Järva naturområde så är jag ofta där. Jag vandrar, cyklar och fågelskådar. Jag är nybörjare när det kommer till fågelskådning men tycker det är väldigt roligt. Idag såg jag en örn segla över järvafältet! Imponerande syn!

Jag har även ett stort djurintresse och planerar att ta upp mitt ridintresse igen. Jag har inte ridit på flera år men tänkte att uteritter ca 1/ggr månaden skulle passa min studentekonomi i nuläget. Så om det är någon med hästintresse får man gärna haka på.

Ja, som sagt det skulle vara roligt att träffa likasinnande, kille eller tjej spelar ingen roll, bara man kommer ut. Nu när hösten är på väg så skulle det vara kul att träffas några stycken och exempelvis plocka bär och svamp. Det skulle vara trevligt att få ihop ett gäng där vi hittar på olika friluftsaktiviteter, som förslagsvis vandringar, cykelturer, fågelskådning, fotografering, grilla eller annat. Jag hänger gärna på andra aktiviteter som jag inte har radat upp här.

Stockholm har mycket natur att erbjuda och det skulle vara trevligt att upptäcka det tillsammans med nya vänner.

Tveka inte att svara här även om inlägget är gammalt.

Vänliga hälsningar

Louise
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
rockfotoemma Söker vänner för äventyr! Träffar 2
Katty söker vandrings vänner i närhet av Örnsköldsvik Träffar 3
aventyrare69 Söker friluftsvänner i Stockholmstrakten Träffar 0
Mia70 Söker nya seriösa vänner via IRL m.m.! Träffar 0
Ptra Söker nya aktiva vänner Träffar 2
jonnaj1 Söker vandrarvän, sommaren -16 Träffar 3
vandraren83 Friluftsintresserad man söker kvinnlig dito Träffar 0
tisca Friluftsintresserad i umeå söker bekantskaper Träffar 3
såg Söker ressällskap Träffar 0
Sveea Söker "friluftskompisar" i Gällivaretrakterna. Träffar 2
Jesperspappa Pappa med 5 årig kille söker likasinnad Träffar 0
honken1 Söker friluftspartner Träffar 0
Tjejerna Två tjejer söker äventyr! Träffar 6
suneglunk Ny i Umeå -barnfamilj söker utevänner Träffar 0
sökaren2 söker mamman med 2 barn till Legoland o tillbaks 5-7 aug 2012 Träffar 0
mattias.rodehuser En ensam vandrare söker sällskap på tur Träffar 0
Nzuri Småfet 30-årig enbarnsmor söker... Träffar 0
Misstag 23-åring söker polare med liknande intressen! Träffar 1
Lokesnoke 21-åring söker friluftskompis... Träffar 6
Marped Söker likasinnade tjejkompisar. Träffar 0
Mangee 94:a söker friluftspolare! Träffar 9
belone Söker likasinnad Träffar 2
Stiffmeistern Kille (gubbe) på 45 med son på 3 1/2 söker någon att utöva friluftsliv med. Träffar 0
jamen Enföräldersfamilj söker friluftsvänner Träffar 0
evesve Söker kompisar i Skaratrakten Träffar 3
Strupsi Naturintresserad kille i Västergötland söker likasinnad tjej Träffar 0
X2000 Söker någon att dela upplevelser med. Träffar 0
RunstensRikke Söker en ny vandringskompis från skaraborg. Träffar 0
stea ´Söker äventyr. Träffar 1
Wikinggirl Vi söker män (kvinnor) Träffar 13
outsidemalmo Söker seriösa "lekkamrater" för all typ av friluftsliv. Träffar 2
NaturMithril Fridlufsälskare,söker likasinad flickvän i Norrland Träffar 0
7704 Söker kompisar för äventyr i Uppsala trakten. Träffar 1
skogersson 18 kille i Blekinge söker friluft tjej Träffar 2
personnvik Söker friluftslivskamrat i södra Dalarna Träffar 0
Robin_P Nybörjare söker folk att vandra med Träffar 2
InlinesFreak Inlinesfreaks söker inlinesfreaks (Skåne) Träffar 1
Bindi61 Anybody? Söker en träningskompis/bollplank/likasinnad Träffar 11
Stiffmeistern Kille i Skåne söker friluftsvänner Träffar 22
iia söker klätterkompis i sthlm Träffar 0
avslutad121105 Söker någon att som vill ut på äventyr Träffar 6
steffo64 Erfaren äventyrare söker likasinnade. Träffar 0
skogstokig söker träningskompis i mountianbike i gbg Träffar 2
Linnea.Dixon Ny medlem söker friluftskontakter Träffar 26
tmp Söker sällskap i naturen Träffar 0
ireklint fotograf söker aktiv jägare Träffar 2
martinkellner2 Söker äventyrskompisar i Uppsala med omnejd Träffar 0
Claesvattman Vandringsvän/vänner sökes stockholm Träffar 0
rabarberpajmedketchup Nya vänner Träffar 0
GodMorgon Letar efter vänner som delar intresset vandring/hiking i Storgöteborg Träffar 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.