Söker fyra/fem-åringar kring Nacka/Hellas/Björkhagen?

Vi går ofta på promenader/vandringar min femårige (i höst) son och jag, häromdagen blev det över en mil enligt kartan. Det vore dock roligt för honom om han hade någon kompis som också pallade en heldag i skogen. Vi har försökt med några olika kompisar, men de har blivit så trötta eller tyckt det varit för obekvämt, fel mat, fel skor, tråkiga träd bla bla.

Så om det finns någon förälder med barn i lämplig ålder som är sugen på lite dagsvandringar i höst så hör gärna av dig.
 
Friluftsfrämjandet

Har du kollat om det finns aktiviteter med friluftsfrämjandet.
När min grabb var 8 år var han med och då var det en fantastisk ledare som drog
iväg med ungarna i ur och skur och dom fick baka pinnbröd, lära sig använda kniv,
bygga vindskydd helt fantastiskt bra och ute i naturen hela tiden.
 
Har du kollat om det finns aktiviteter med friluftsfrämjandet.
När min grabb var 8 år var han med och då var det en fantastisk ledare som drog
iväg med ungarna i ur och skur och dom fick baka pinnbröd, lära sig använda kniv,
bygga vindskydd helt fantastiskt bra och ute i naturen hela tiden.

Japps, det kollade jag redan i vintras. Friluftsfrämjandet har mycket liten aktivitet i vårt närområde. Det är till och med så att jag övervägt att bli mulle-ledare där vi bor, men har inte bestämt mig ännu. I övrigt verkar Ekerö och Lidingö vara de mest aktiva avdelningarna, inte Enskede.
 
Natursnokar...

Naturskyddsföreningen i Söderort (SNF) har verksamhet för barn ca 1 ggr/månad. Om du lyssnar med dem så kan du säkert hitta gelikar där.
Lycka till
Vänligen/Dag
 
Ja, situationen här ändrats en del kan man säga. Jag hittade mulleverksamhet i Enskede och går faktiskt själv en mulleledarkurs just nu. :) Saker går fort ibland.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.