Söker färgglada vandringsskor

Jag är på jakt efter ett par vandringsskor för helgpromenader och dagsturer i obanad terräng. Gore-tex är ett krav.

Det finns naturligtvis massor av modeller, men mitt problem är att jag tycker att samtliga jag hittat ser ut som ett par trötta gympadojor. Det är bara grått, grått, grått, mörkgrönt & svart. Jag vill ha ett par skor med färg, mer sneakers än PRO-utflykt. Har hittat några approachskor som jag tyckte var snygga men de saknade Gore-tex.

Tar tacksamt emot förslag på modeller och välekiperade butiker i Stockholm.
 
Ska kanske förtydliga vad jag är ute efter:

  • Skor för hiking/trekking
  • Ovandel i läder
  • gore-tex
  • Lite färg, man vill ju bli glad av att se dem

Jag har haft riktigt svårt att hitta ovanstående. Har tittat på någon modell från Haglöfs och någon från Garmont men skon ska ju sitta skönt på foten också.
 
Ska kanske förtydliga vad jag är ute efter:
  • Skor för hiking/trekking
  • Ovandel i läder
  • gore-tex
  • Lite färg, man vill ju bli glad av att se dem

:) Rätta mig om jag tar fel, men blir det inte lite svårt att hitta läderskor i så många roliga färger..?

Men ja, Garmont och Haglöfs, sen har norska Alfa en del kängor med lite mer variation i åtminstone... eller kanske de här?

(",)

P.s. Jag är nog lite förvånad över att ingen ifrån 'olivgrön/jordbrun-maffian' har överfallt dig än... ;) D.s.
 
P.s. Jag är nog lite förvånad över att ingen ifrån 'olivgrön/jordbrun-maffian' har överfallt dig än... ;) D.s.

Vad fan ska du med lysmaskar på fötterna till? :)

nä då, jag har ett par haglöfs Craig, finns i massor av färger, goretex och textil ovansida. Dessa är jag nöjd med, aningen klumpiga dock.

...regnbågsläder blir svårt att hitta.
 
Hej

Jag köpte ett par sådana här http://www.haglofs.com/sv-SE/produkter/skor/offroad/dam/haglofs_crag_q_gt_sv-se.aspx i vintras och hittills är jag hur nöjd som helst med dem! Kan tänka mig att de kan vara i varmaste laget i sommar men det vet jag ju inte än... Och syns gör de! Efter några månader kan jag fortfarande haja till när jag får syn på dem, är ju van vid svarta. De verkar robusta och hittills har jag kunnat göra ren dem med borste. De är nog tyngre än liknande hikingskor men de är stabila nog i sidled för att räcka för mig ute i skog och mark. Ett plus är att De kommer med formbar SOLE, dvs man kan få dem riktigt bra tillpassade för just sina fötter. Men smakar det så kostar det; 1500kr.

Hör av dig om du vill veta mer.

//Karolina
 
När jag vandrade Camino de Santiago (eller vad den hette) var det en italienare som i början av vandringen var väldigt nöjd över sina knallorangea lasportiva kängor (typ de här) men efter några veckor hade de blivit ordentligt solblekta och färgen hade tappat i lyster. Jag gick, i brist på annat, i mina tatra-hanwag som jag tycker bara ser bättre ut ju mer väderbitna de blir.

I en artikel om Lundhags jag läste i somras berättade de att de hade specialtillverkat ett par vita kängor till ett bröllop. Undrar vad det kan kosta extra.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
gundj Söker myggsäkra kläder. Kläder 9
Theta Söker kängkrokar Kläder 8
Mattias på myren Söker förslag på lager 2 underställ Kläder 0
Str85 Söker regnbyxor med specifika önskemål Kläder 1
waltruz söker prisvärd skidbyxa Kläder 15
Arvidsjaur Söker en tröja för fjällvandring Kläder 39
aksello Söker skräddare i stockholm som kan skalplagg Kläder 5
Sezziyanen Söker prisvärt regnställ för svenska fjäll! Kläder 23
TheDude Söker en bra skjorta till vandring bl a... Kläder 32
såg Söker efter en Slokahatt eller en Rallarhatt Kläder 2
totte Söker trekvartsshorts för klättring och vandring Kläder 5
Mija F Jag söker duntröja, men inte Klättermusen Liv Kläder 10
tokv41 Söker med ljus och lykta efter.. Kläder 3
mijo75 Söker varma fleace kalsonger/cykelbyxor Kläder 6
fiddeliten Söker märke? Kläder 2
Brunte Söker kängor för varmt klimat Kläder 1
Retrovirus Söker regnbyxa - tips någon? Kläder 13
Shagal Söker overaller i kamouflage Kläder 11
Arvidsjaur Vandringsskor med mjuk sula Kläder 8
Blizspy Helt nya Läder-kängor med Gore Tex, impregnera hur? Kläder 24
kallegroda Prova ut vandringsskor, "ingångning" osv. Kläder 6
Dovahluv hjälp en noob med vandringsskor :S Kläder 9
poijjan Hjälp med vandringsskor Kläder 26
LittleMonkey Vandringsskor Kläder 6
NiklasViklund Vandringsskor/kängor Kläder 6
Morannon Kängor eller vandringsskor till lång fjälltur Kläder 2
Aggepagge Graninge 7042 eller andra vandringsskor Kläder 2
FruNalleman Nån som testat North Face vandringsskor? Kläder 2
elm000 Tips på vandringsskor vår/sommar Kläder 6
EvaR Hur sköta vandringsskor Kläder 2
projektkilimanjaro Vandringsskor Kilimanjaro Kläder 0
Karpaterna.se Lätta vandringsskor som inte suger vatten Kläder 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.