Snugpak Softie Autumn

conntfrt

Gäst
Provade min nya lilla sovsäck denna tur i fjällen.
Betyg Kass, det enda som är bra med en är att den har liten packvolym.
Mätte temp i mitt tält mellan +10 och +4 under en natt tempen skönk nog ytterligare vissa nätter.
Den ska var komfort ner till -5 men jag frös trots sovsäckslakan samt tunn ulltröja då det var 7 grader i tältet.Kan tillägga att jag frös varenda natt men mätte tempen endast en.
Den är väldigt trång och jag gillar inte att man inte kan vända sig utan att man vänder hela sovsäcken. Kanske funkar om man är liten och lätt, vilket jag inte är, hur som helst. Dragkedjan krånglar värre jämt, kanske att jag fått ett måndags ex men jag ska reklamera den pga dragkedja och framför allt att man fryser i den när det är 7 grader varmt. Den ska gå till komf. minus -5 extrem -10.
Den extra "stretchfinessen" vilken gör att man kan stora upp säcken lite är kass (dock så är tanken god), det enda som händer är att det läcker in massa kalluft, samt så är det 3 dragkedjor på säcken pga av "finessen" (ger mer vikt) och den blir inte så stor att jag kan sitta med benen i kors, men dock blir den lagom sovstor men som sagt går inte att sova med den så pga luft läckage.
Undrar vad dom har användt för att komma fram till komfort temperaturen jag skulle gissningsvis säga en Isbjörn.
Betyg 1 av 5 jag är helt missnöjd.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.