Snugpak förstärkningsplagg?

Hej, söker ett förstärkningsplagg för jakt och allmänt friluftsliv i vinter.

Har tittat på Snugpak Snowstorm på terrang.se http://www.terrang.se/ och undrar om någon har erfarenhet av militära förstärkningsplagg.
Hittar ingen uppgift om vikt vilket är rätt betydelsefullt då jag vill använda jackan på vinterturer och inte bara sitta på älgpass. Priset är ju riktigt bra jämfört med outdoormärken!

Hur är den gämfört med tx Lundhags Featherlight Hood Jacket om man bortser från urbana egenskap som att färgen passar bättre i skidbacken.
http://shop.lundhags.se/1452-17-64.html

Har ni några tips på bra förstärkningsplagg?
Vill ju ha en riktig dunjacka till vintern egentligen men det får bli en kompromiss mellan jakt och skidåkning. Ingen rea på dunjackor i storlek L-XL??

Mvh Erik
 
Kompromisser blir ju sællan bra.. Jag letar oxå efter den ultimata dunjackan, o har fått tipset att bestælla från usa. Dollarn ær ju låg just nu, o priserna ær betydligt lægre æn i sverige. Alltså får man den jackan man villha, utan att kompromissa, på næst intill reapris!
 
Snugpack

Hej!

Jag har en snugpackjacka som jag har haft i 4-5 år. Jag använde den flitigt när jag jobbade i Försvarsmakten och trivdes bra med den. Vad den väger och så har jag ingen aning om, det är inget som jag har lagt någon vikt vid.

Jag har haft med den på fjällvandringar och så och den har fyllt sin funktion även där. Den är ju inte jättetjock/jättevarm, men den har fungerat i vintermiljö i Försvarsmakten för mig.

Det som jag skulle kunna säga som jag upplevt som negativt är att den tar en del plats...men det kommer man ju inte undan när det gäller sådana förstärkningsplagg. Utöver detta så är den ju inte så tål den inte väta så där kanonbra, är det sketväder så måste man nästan ha något skal över så att den inte blir blöt.

Jag tror att den modellen som jag har är en äldre variant på den som du har tittat på och vet inte om den skiljer sig på något sätt, förhoppningsvis har utvecklingen gått framåt.

Har du möjlighet så gå till butiken och kläm på den så du får en uppfattning om den. Jag vet inte hur den står sig i jämförelse med t.ex. Fjällrävens och Haglöfs motsvarande produkter.

God tur!
//Andreas
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.