Snöläge Keb- Abiskotrakten 6-8:e juni

Jag ska upp och vandra 6-8:e juni i takten kring Kiruna- Abisko. Hur är snöläget? Är det någon som har relativt snöfria tips för en tredagarstur?

Jag har kompisar som är uppe och pimplar runt Abisko som kommer hem nu på söndag har jag för mig, så jag ska kolla med dem hur det ser ut. Ska nämligen också iväg samma vecka som du eller nästa, beroende på snöläget.

Jag undrar också hur det ser ut där nere!
Jag kommer vara nere i Abisko 11-17 juni och hoppas att det är så pass mycket vår att man kan gå på tur utan skidor!

Jag undrar också hur snöläget är?? Planerar att vara i abisko trakten och kebnekaise trakten runt den12-28 juni... Någon som vet hur snösmältningen ser ut i år?

Rejält med snö kvar på topparna. Dalgångarna är relativt snöfria men kommer värmen lär det trycka på ordentligt i bäckarna. Var i Riksgränsen i söndags och snömässigt ser det mer ut som Valborg än Juni

Ett bra ställe att kolla in läget är:

http://www.webbkameror.se/

Kolla in fliken Skidkameror, där finns det webkamera både från Riksgränsen, Björkliden och Abisko. På filken City / väderkameror finns även webkamera från Kebnekajse, men den tror jag inte är uppdaterad.

/ Stefan

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg