Snickers version av M90 ?

Hej på er

Jag har under helgen sett ett par byxor tillverkade av Snickers, alltså arbetskläder, i samma modell som försvarets M90 men i ett svart tyg med lite förstärkningar. Samma storleksangivelse som armen (tror jag).
Kompisen som har dom har fått dom men han vet inte var dom kommer ifrån. Han tror att det var något samarbete mellen försvaret och Snickers. Är det någon som vet var man kan komma över ett par dylika byxor ?

//PW
 
De flesta som säljer arbetskläder (tex många järnhandlare, byggvaruhus osv) kan ta hem snickers sortiment. Men det är lättare om du vet artikel nr. Kolla på http://www.snickers.se , under produkter sök på byxor så listas alla. Det går också att beställa deras produktkatalog.

De flesta tillverkare av arbetskläder har många praktiska bra kläder, men jag förstår inte varför militären skulle samarbeta med någon?
 
Tog fram katalogen och började bläddra... fastnade på sid. 33...
Kanske är det byxorna med art. nr 5498 du såg ?

I katalogen står följande: "Lätt fodrad. Alla sömmar är tejpade.Två gubbfickor fram. Två bakfickor med bälg varav den högra med lock. Två benfickor med extra stor bälg,ytterfack och lock med kardborrelås.Elastiska benslut, justerbara med tryckknappar. Förböjda ben i Cordura. Byxkrok, fäster byxan i skon. Knäfickor för knäskydd [...] Material: Vattenavvisande material som andas, 100% polyamid Cordura 190 g, 100% polyester 90g. Pris: 922:-"

/H
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.