Snedslitna skor

Jag har ofta problem med knä höft och ishias. En inbiten löpare tittade under mina skor och hittade att de är väldigt snedslitna. Han trodde att formgjutna sulor kunde hjälpa mig. Någon som har tips på ställen i sthlm som är duktiga på sånt?
 
Jag beställde ett par på ortopedcentrum? vid odenplan.

Om de var duktiga eller inte har jag ingen aning om.

Jag tycker man borde få det på remiss.
 
Jo, knata iväg till en duktig ortoped så kanske det kan ordnas. Men du får nog räkna med att först tampas med primärvården.
 
Gå till löplabbet så hjälper de dig med formgjutna sulor. Visst, det kostar en del, typ 800 kr, men sen håller de väldigt länge och gör under för din löpning. Att gå till vanliga sjukvården tar grymt mycket längre tid, att få en remiss och allt det där.
 
Be din vän som är löpare att kolla dit löpsteg oxå. Det är ju faktiskt grunden till en bra löpning i mina ögon.

Jag använder själv ortopediska inlägg i vissa skor eftersom jag har diabetes och mina fötters utformning skapar problem med såkallade tryckpunkter under foten.

Dock tränar jag väldigt mycket på just steget i löpningen, allt för att avlasta och få det så bra som möjligt! Väger själv 99 kg fördelat på 190 cm, men kan nu springa utan några som helst problem sen jag kontrollerade mitt löpsteg.

Jag har gått från hällöpare till framfotslöpare - då det i grunden är så vi är skapta, att springa på framfoten. Brian MacKenzie från CrossFit Endurance beskriver de såhär - om jag skulle be er springa barfota på cementgolv skulle alla sakta ner lite, men ingen skulle springa på hälarna för att de skulle förstöras mer eller mindre.

Mitt tips är kontroellera ditt löpsteg och kontrollera dina fötter hos en ortoped, du har bara två fötter och de är värda att se om ibland!
 
Löplabbet!

Rekommenderar verkligen Löplabbet!! kanon service och bra sulor!!

Avråder starkt mot gå och löp kliniken i östersund!! dom vet inte vad om pratar om... tyvärr!!

Var på håret att min Rysslands expedition gick åt he***te efter inköp av sulor där... kontaktade Löplabbet som ordnade sulor på express så jag hade dom innan jag åkte!!

Brukar ta ca 1v att få sulor men eftersom gå och löp kliniken inte gjort sitt jobb så ordnade löplabbet det på 2dagar!! det kallar jag bra service!! och killen stannade kvar extra för att justera sulorna efter att jag gått med dom in några timmar i skorna oxå!!

Skall även tilläggas att jag använde Löplabbet i Trondhiem denna gången!!

/Krister
 
Gå till ortopedservice i Stockholm www.ostockholm.se
Ligger på västmannagatan 52 vid Odenplan typ. Fick hjälp snabbt med fotbäddar och de har inte varit några problem, fick hjälp att välja ut skor också efter att ha sprungit på löpband.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.