Snart nya gpser från garmin?

Blixtsnabb produktutveckling!

Om det är som man skriver att avtalet undertecknades igår och att man nu skall påbörja arbetet med nya produkter låter det märkligt att samma produkter snart skall lanseras. Men marknadschefers tidsuppfattningar överensstämmer ju inte alltid med världen i övrigt :)
 
Knappast produktnyheter

thureb; sa:
På sammma site http://www.garmin.com/aboutGarmin/invRelations/releases/083005.html finns info om presentation av senaste produkterna den 29 september.
Så vitt jag kan förstå presenterades det inga nya produkter vid motsvarande finansanalytikerträff förra året. Man siktar nog på en annan publik vid produktlanseringar.

Men att ge aktien lite extra draghjälp i lagom tid innan årsbokslutet är förstås trevligt för alla dem som belönas av en stigande aktiekurs.
Den största nyheten i höst från svensk horisont är förmodligen topokartan till Magellans produkter. Skall komma endera dagen?
Ja och det var nog en entusiastisk marknadschef som utlovade att den snart skulle komma...för två år sedan eller något sådant. :)
 
Nja, det är väl ändå upp till var och en att tillkänna ge ett samarbete när man så önskar.
Det här är ju snarare bättre, för då kan man meddela samarbetet och sedan slå mynt av det innan folk hunnit glömma bort vad man meddelade.

Anders
 
För skulle man ju eklatera förlovningen långt innan man gifte sig, nu kan allt gå raskt och produkten redan vara på väg. Trendkänsligt skulle jag kalla det.
 
Anders och Jonas, ni kommenterar något jag inte klagat på. Tidpunkten är av flera skäl mycket väl vald dagen innan man släpper produkterna. Det är när innehållet bevisligen är felaktigt mitt förtroende för företagets information minskar. Hur mycket ljuger de då om saker vi inte kan kontrollera?

Det kan väl inte vara så betungande att plita ihop en text där man låter högdjurens obligatoriska kommentarer faktiskt vara aktuella vid tidpunkten för pressreleasen? Men det är möjligt att jag är överdrivet petig när jag vill att även säljsnacket skall vara korrekt och det är förmodligen trendkänsligt att skriva lite blaj... ;)
 
Men Pelle, du har rätt som alltid, men det kan man ju inte skriva inlägg om. Du är som personalchefen nedan :)

(Ur SvD idag) - Personalchefen till den platssökande efter grillning: Ert bristande själförtroende vittnar ju ändå om att ni har ett visst mått av omdöme.

Edit: Inte avsett som något påhopp, jag tyckte bara det var roligt.
[Ändrat av jonasolof 2005-09-01 kl 18:38]
 
Citat - för vem?

jonasolof; sa:
(Ur SvD idag) - Personalchefen till den platssökande efter grillning: Ert bristande själförtroende vittnar ju ändå om att ni har ett visst mått av omdöme.

Och så var det personalchefen som berättade för en bekant : "Vi söker en säljare som är förbaskat bra på att ljuga, det är bara så svårt att veta om vi verkligen har lyckats."

Men det skulle handla om citat i pressreleaser. Jag ser (alltför) många sådana i mitt arbete, som delvis går ut på att välja ut och redigera releaser om elektronik. Dock känns det rätt skönt att veta att man direkt kan stryka alla citat utan att läsa dem, för det står aldrig något intressant i dem.

Jag har ofta frågat mig vem man vänder sig till med dessa citat. Ett tag trodde jag att det kanske fanns någon form av "underförstått språk" i citaten, ungefär som i anställningsintyg där det viktigaste är vad som inte står (en bekant jobbade t.ex. som bartender, och i hans intyg står explicit att han varit nykter på arbetet). Eller som med kremlologi, där man försökte utläsa maktpositionen i Kreml genom att studera i vilken ordning herrarna stod uppe på podiet.

Men jag tror nu att citeten skrivs enbart som personlig marknadsföring av dem som blir citerade. När man ska söka nytt jobb är det värdefullt att vara citerad många gånger. Ungefär som inom den akademiska världen, där man måste vara publicerad i många vetenskapliga tidskrifter för att kunna komma i fråga för t ex en professur.

För att gå tillbaka till själva sakfrågan i detta fall: Det vore väl inte så konstigt om Garmin varit en vanlig kund till SiRF ett tag innan de beslutar sig för att inleda ett mer djupgående samarbete?

Intressant är detta samarbete i alla fall.

Jag läste f.ö. före sommaren att SiRF köpt upp Motorolas produktionslinjer för GPS-chipsatser, och även rätten till de chipsatser som Motorola håller på att utveckla. Prix: 20 miljoner dollar in cash.

AndersLj
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
niking Metria lär snart bolagiseras Navigering 8
niking GPS-varningar för fartkamror snart förbjudet? Navigering 33
jonasolof Nu kan man (snart) göra kartor till Magellan också Navigering 0
Ambulansmannen Snart stolt ägare av Garmin etrex vista Navigering 4
olhe OziExplorer på svenska snart? Navigering 0
Gavia_Stellata Finns kartor över Sverige till Magellans GPSer Navigering 4
Brune Fastighetskartan till Garmin GPSer Navigering 20
mudder Samma karta till fler GPSer? Navigering 11
Andis Uppgradera CS till CN och GPSer, går det? Navigering 5
wongfu Göra om andra sjökort för Garmin GPSer Navigering 0
hsp Garmin 64 externa kartor Navigering 1
Welena Garmin 67i Navigering 11
thureb Få ut waypoints på kartbakgrund med Garmin Connect Navigering 12
niking Garmin GPSMAP 67 och 67i Navigering 0
tango Hur enkklast flytta gpx från Garmin gen 6 till skridskonätet? Navigering 3
SEHLBERG Karta till Garmin GPS. Navigering 0
GrodanW Garmin Explore app - ny karta? Navigering 1
Elvah Väderinformationen i Garmin Inreach Explorer+ Navigering 11
omni96 Garmin inReach mini 2 i Stockholm Navigering 2
e_palm Garmin inReach - smart, men se upp för snärjigt abonnemang Navigering 18
hsp Råd för att lära sig anv Garmin GPS ladda ner gpx filers osv Navigering 4
hsp Garmin 64 st som ej fungerar på uppladdningsbara batteri Navigering 18
rikard500 Garmin inReach utan abonnemang = ”tegelsten”? Navigering 6
tango Kanpplås Garmin 6-serien/Tactix delta? Navigering 4
Theoakstone Kartor till Garmin Legend hcx Navigering 0
rofri Garmin etrex 20 - ofrivilliga tryck! Navigering 7
errbe "Gömda" minnet i tex Garmin Nuvi Navigering 2
Malx Garmin Fēnix 5 Plus Sapphire Titanium Navigering 7
Gpsmap Kartproblem Garmin Navigering 1
DDeninger Problem med pulsmätning Garmin Fenix 5S Plus Navigering 6
stefanus Garmin Montana 700 Navigering 0
Ttebag Hej, har en Garmin Navigering 4
MarkusF Ladda ner karta till Garmin GPS Navigering 15
graylingman Den rosa linjen Garmin 64st? Navigering 4
Dan B Köpa begagnad karta till Garmin Navigering 4
tholedo Garmin GPSMAP 66i - Frågor - Köpa? Navigering 10
tholedo Garmin etrex legend hcx - Överföra kartor? Navigering 3
gundj Stenålders GPS Garmin 60SCx Navigering 14
SEHLBERG Garmin Basecamp uppdatering 4.7.1.0 Navigering 0
graylingman Karta till Garmin 64 st? Navigering 5
Johan123 Erfarenheter av Garmin Inreach Explorer+ Navigering 10
museo12 Bättre kartor till Garmin Fenix 5 plus? Navigering 6
Christoffer_123 Fråga ang. Garmin gps Navigering 6
PONutti Garmin Monterra Navigering 4
alien Garmin Inreach Explorer+ Navigering 12
Nordiska Motorcyklister Garmin Fenix 5 Plus - Köp eller titta åt ett annat håll..? Navigering 8
Sanie Garmin Alpha 100 + Basecamp Navigering 1
thureb Går det att sända spår med Blue Tooth från Garmin Oregon 700 Navigering 0
errbe Garmin DEZL 770 gillar inte topo-karta Navigering 7
SBergman Garmin etrex 35 max avstånd att logga? Navigering 21

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.