Slipa bort taggar på vanliga skridskor

Dottern skall få "Vanliga" skridskor i julklapp men dom eländiga taggarna måste bort! Hur tufft jobb är det, kan man använda en metallfil eller är det bänkslip som gäller?


/Andreas
 
Jag skulle inte slipa bort taggarna, jag skulle se mig om efter andra ("vanliga") skridskor. Det verkar som det är konståkningsrör din dotter har och de ska ha taggar. Om du menar hockeyrör som "vanliga" har de (förutom att de inte har taggar) en skålslipad skena, det har inte konståkningsrör. Bandyrör är som hockeyrör fast de har längre åkyta, långfärdsskridskor har en väldigt lång åkyta.

Så du behöver göra mer sliparbete om du ska göra om skridskorna och det blir inte bra i alla fall. Det finns en stor begagnatmarknad när det gäller skridskor, kolla där i stället är mitt råd och då kan du sälja/byta konståkningsrören på samma gång.

Calle
 
Om man nu inte bor i el stockholmo eller där det inte åks skridskor av tradition får man ta det som finns till en 4-åring. beg marknaden här är lite begränsad, och det är utbudet av skridskor i övrigt också.


/Andreas
 
Det går alldeles utmärkt att slipa bort med en metallfil. Det har jag gjort på döttrars "tjejskridskor".
Men du får vara beredd på att ge det några minuter ;)
 
lite besviken

Jag trodde att det skulle bli ett avancerat projekt med möjligt prylgalningsinköp av maskiner etc. Det visade sig att 5min/skridsko med en god kvalitets metallfil räckte...

En före / efterbild som bevis, och dottern tyckt det var kul att provåka!


/Andreas


attachment.php
 
Hej. Vi har passat på att ta bort den nedersta taggen på begagnade "tjejskridskor" när vi lämnat in dem för slipning i ishallen.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...