Skyddsunderlag Hilleberg ?

Hej,

"Gummifilmen" i golvet i mitt gamla Hillebergtält har lossnat helt och fukt tränger in genom tältgolvet. Såg på hans hemsida att man kan köpa till "Skyddsunderlag, innertält". Vet någon vad detta är ?, Används detta som ett extra golv under innertältet? Fästs det i tältet eller lägger man ut det separat?

Blir ju trots allt billigare än att köpa nytt tält.

Någon som har erfarenhet av detta ?

Sy själv

Var lite snål, gå och köp lämpligt tyg och sy en lagom stor bit med fäste i hörnen så har du ett eget extra golv. Du lägger den separat och sätter tältet på den.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Har ett till mitt Nallo GT.

Man fäster det i den befintliga bottenduken. Använder den till stenigt underlag... Har man en gång fäst det (enkel lösning med två tåtar man knyter), så sitter den där och man behöver inte tänka på den. Om du har läckage i din gamla bottenduk är det ev. en bra lösning. Min väger 300g.

Fungerar bra

Mitt 10 år gamla Staika började läcka i golvet. Då köpte jag ett extra golv som knyts fast i hörnen och det fungerar bra. Så om 10 är det väl dags igen.

// Fredrik

Jag hade sammaproblem med mitt Keron för ett antal år sedan. Ringde till Hillebergs och dom påstod att det i mitt fall var ett fabrikationsfel. Så dom sydde på ett nytt till mej. Min enda utgift var portot till Hillebergs, samt att dom ville att jag skulle sprätta loss golvet från "taket".

Jag har även med mig mitt extragolv när tältet ligger kvar hemma. Perfekt att breda ut när man ska sova under bar himmel. Slipper punka på liggunderlaget och fungerar som fuktspärr.

...Johan...

Hilleberg bytte golv i mitt Nallo 2 utan kostnad. Snabbt gick det också. Beläggningen var delaminerad mot tyget. Om man inte får det på reklamation gör de det till ett rätt hyfsat pris vet jag.

/Lasse

Golvbyte

Jag har låtit Hilleberg byta golv i mitt gamla Nammatj. Jag kommer inte ihåg priset (det var några år sedan), men det var överkomligt.

Peter

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips