Skorna slut efter 12 mil

attachment.php
Köte ett par Merrell True Glove för "framfotalöpning". De sitter som gjutet och kändes väldigt bra men jag blev väldigt besviken när jag efter bara 12 mils löpning vänder på dem och får se ett stort hål. Min fråga här är om man kan hävda någon bytes eller returrätt i ett sånt här fall. Jag har ju uppenbarligen orsakat hålet genom slitage. Men ska de inte hålla längre än så?
 

Bilagor

  • DSC_2128.jpg
    DSC_2128.jpg
    42.3 KB · Visningar: 1,157
Stackare, du tänkte "framfotslöpning" och så blir det snart "barfotalöpning", om slitagetakten håller i sig! ;)

Absolut fråga butiken, visa fakta och låt dem ge respons på den, så löser det sig säkert. Håller tummarna!
 
Efter 8 mil på lands och cykelväg såg mina likadana ut. Har fotröstat och bytt märke. Kan inte rekommendera, men kvaliteten påminner starkt om radergummi.
 
Jag hade sönder ett par vanliga Converse efter nån månad. Jag hade använt dom lite mer slitsamt än "folk i allmänhet", men inte missbrukat dom. Jag bara knatade in i butiken jag köpt dom i, sa att "jag köpte dom här skorna för xx dagar sedan, så här borde dom väl inte se ut?". Dom sa "nä, det borde dom inte. vi ska kika om vi kan laga det där, annars får du pengarna tillbaka". Dom kunde inte laga det, så jag fick pengarna tillbaka.

När det sedan blev Converse-säsong igen köpte jag ett nytt likadant par i samma butik, och med det paret har jag inte haft något problem.

Smidigt och enkelt den gången. Har du tur så är din butik likadan.
 
Tinget drastiskt!

Kanske lite väl drastiskt.

Om inte butiken hjälper dig skall du ta kontakt med kommunens konsumentvägledare som oftast kan hjälpa dig.
Om inte det funkar så är Almänna reklamationsnämnden bra.

Våra domstolar är tämligen överbelastade så jag hoppas att du inte behöver komma dit.

/Björn
 
Kanske lite väl drastiskt.

Om inte butiken hjälper dig skall du ta kontakt med kommunens konsumentvägledare som oftast kan hjälpa dig.
Om inte det funkar så är Almänna reklamationsnämnden bra.

Våra domstolar är tämligen överbelastade så jag hoppas att du inte behöver komma dit.

/Björn

Men allra bäst är ju annars (hot om) media
 

avslutad210712

Gäst
Visserligen sliter man mer om man färdas fortare men mina Salomon använder jag minst en mil per dag vilket jag gjort i närmare tre månader nu framförallt i samband med hundrastande men de uppvisar inget slitage att prata om så 12 mil känns liiiiiiiiiite för lite.

Har tidigare kritiserat Merrel här på utsidan pga dåliga sulor och då fick jag en hel del skäll för att jag var "dum-i-huvudet" som inte förstod att Merrel minsann är minst lika slitstarka som alla andra skor eftersom de använder samma Vibram-sulor som alla andra skotillverkare.

Så nu anser jag att trådskaparen är minst lika "dum-i-ihuvudet" som jag är eftersom han har mage att ifrågasätta Merrel :)
 
Våra domstolar är tämligen överbelastade så jag hoppas att du inte behöver komma dit.

Ja det ska gudarna veta! Just nu tar det tydligen nio månader för tingsrätten att i ett enkelt trafikmål komma fram till att åklagaren är oduglig och att polisen begått tjänstefel... Men gör företag eller i synnerhet myndigheter fel så ska de upp i tinget enligt min mening...
 
Inttressannt, vi har en trådstartare som inte ens klagat på butiken verkar det som
Vi har sen ytterligare en skribent som klagade och fick rätt
Ändå ska det hotas med media och ting. Är det så djupt rotat hops utsidanskribenten???
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.