Skalbyxa för pist och topptur - Marmot Randonee

Mina Berghaus Extrem 7000 har nu rämnat totalt i sömmarna och jag behöver skaffa ett par nya skalbyxor för pist och topptur. Jag har inte hunnit kollat runt ordentligt men jag såg att Marmot har en drive på modellen "Randonee", kostar 1995:- med ett rekomenderat pris på över 3000:-. Någon som har erfarenheter från denna byxa?

Vill gärna ha en lite högre byxa men ändå inte "tokhög" på rygg och bröst. Vill förstås oxå ha blixtlås på framsidan för att kunna pinka på ett smidigt sätt samt öppningar på sidorna för att kunna ventilera på toppturer. Har ni någon byxa ni kan rekommendera?

Tar tacksamt emot alla synpunkter innan jag slår till!

/Lasse
 
De fungerar nog utmärkt, förutsatt att du vill ha en 2-lagersbyxa.
Själv har jag Arc'teryx Theta SK som jag gått topptur med och även åkt en hel del pist. Fungerar ypperligt enligt mig. De de bland annat stod mot var Marmot Spartan Bib, men jag valde mina för att de var smidigare och fanns i medium/tall.
 
Jag har ett par sådana byxor och är väldigt nöjd.
Använder dom till skidåkning och på skridskoisarna. Hittils har dom nog tjänstgjort 100-150 dagar.
Jag har bara två saker på minus-kontot; hängslena är jättelånga. Jag skulle behöva förlänga eller flytta kardborrebanden för att det ska bli optimalt.
Dessutom saknar jag benficka. Lite bökigt att komma åt fickorna ibland och helt omöjligt när jag har klätterselen på.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.