Ska idka viltvård och har därmed köpt 10 minkfällor

Jag har tänkt göra en insats för viltvården och har därmed införskaffat 10st minkfällor till att börja med.Hur ser det ut i övriga landet?
Är det någon annan som gör samma sak?
Hoppas att det finns många minkfällor laddade och klara!
Gör gott för naturen och fånga lite mink...
 
Minken kanske skiter glutamat pâ hans gräsmatta?

Eller så äter den upp precis alla fågelungar i dess närområdet. Samt att den inte har någon naturlig fiende vilket gör att det ej finns en balans mellan hur många minkar som kan bo på ett området utan att totalt döda det mesta fågellivet däromkring.

Klockrent beslut av djurrättsaktivister för ett 10-tals år sen att plundra och släppa ut minkar från minkfarmarna.
 
Att mink äter mycket fisk och kräfter är väl allmämt känt och därför inte så populär. Men alla djur har har sin plats i det ekologiska systemet eller menar några här att skaparen av moder gjord glömde minkens uppgifter, att den är helt onödig och bör tas bort. Alltså ungefär samma argument som brukar höras om vargen: att den tillför inget.

Sen anser jag tvärtemot dig Robwah att det var klockrent att släppa minkarna fria för 10 år sedan. För du va väl ironisk där? För mig kan det aldrig vara ok att kapitalisera på djur för en helt onödig produkt (för det var väl till pälsar gissar jag)
 
Eller så äter den upp precis alla fågelungar i dess närområdet. Samt att den inte har någon naturlig fiende vilket gör att det ej finns en balans mellan hur många minkar som kan bo på ett området utan att totalt döda det mesta fågellivet däromkring.

Klockrent beslut av djurrättsaktivister för ett 10-tals år sen att plundra och släppa ut minkar från minkfarmarna.

Det stämmer precis ,mycket bra förklarat.
Att sedan okunniga,kriminella rättshaverister mördar minkar och andra djur genom att bryta sig in och "släppa ut" dessa,detta endast för sitt eget perversa nöjes skull är ju så patetiskt så det är skrämmande...
Många av de där minkarna som släpptes ut dog ju snabbt men många har ju agerat lustmördare
helt ostört.Människor som begår dessa brott förstår förmodligen inte vad de egentligen gör...
Undras hur många tex fåglar de lössläppta mördarminkarna har dödat bara för nöjets skull och inte i sitt normala födosök?
Detta torde de som släppte lös dem fundera över!.
 
Att mink äter mycket fisk och kräfter är väl allmämt känt och därför inte så populär. Men alla djur har har sin plats i det ekologiska systemet eller menar några här att skaparen av moder gjord glömde minkens uppgifter, att den är helt onödig och bör tas bort. Alltså ungefär samma argument som brukar höras om vargen: att den tillför inget.

Sen anser jag tvärtemot dig Robwah att det var klockrent att släppa minkarna fria för 10 år sedan. För du va väl ironisk där? För mig kan det aldrig vara ok att kapitalisera på djur för en helt onödig produkt (för det var väl till pälsar gissar jag)

Du måste börja från grunden och sätta dig in i helheten.Minken är inte naturligt förekommande i tex Skandinavien. Det innebär som Robwah-9 tidigare förklarade att det inte alls är självklart att minken ska få härja fritt.
Det är oansvarligt gentemot alla andra djur att säga att det är fel att försöka begränsa de skador som minken ställer till med.Har du någonsin funderat över hur minken dödar tex fåglar utan att ens äta upp det den dödar?Den dödar bara för att dess instinkter är sådanna och detta är väldigt negativt för fåglarna.
Jag anser att fåglarna har lika stor rätt att leva som minkarna,och då tycker jag det är rätt att minska på mink inom ett område så att annat liv har en chans.
Detta är för mig viltvård.

Att du rättfärdigar krimminella handlingar som bara tillför lidande för alla berörda parter
är ditt val och jag tycker att det är ett dåligt val av dig.
Det är inte rätt sätt att genomföra saker på i en demokrati.
Jag tror att de allra flesta har förstått detta vid det här laget och det är nog därför som dessa attacker har upphört.
Vem vill egentligen genomföra detta då det bara skapar problem både för djuren och människorna?.
 
Du måste börja från grunden och sätta dig in i helheten.Minken är inte naturligt förekommande i tex Skandinavien. Det innebär som Robwah-9 tidigare förklarade att det inte alls är självklart att minken ska få härja fritt.
Det är oansvarligt gentemot alla andra djur att säga att det är fel att försöka begränsa de skador som minken ställer till med.Har du någonsin funderat över hur minken dödar tex fåglar utan att ens äta upp det den dödar?Den dödar bara för att dess instinkter är sådanna och detta är väldigt negativt för fåglarna.
Jag anser att fåglarna har lika stor rätt att leva som minkarna,och då tycker jag det är rätt att minska på mink inom ett område så att annat liv har en chans.
Detta är för mig viltvård.

Att du rättfärdigar krimminella handlingar som bara tillför lidande för alla berörda parter
är ditt val och jag tycker att det är ett dåligt val av dig.
Det är inte rätt sätt att genomföra saker på i en demokrati.
Jag tror att de allra flesta har förstått detta vid det här laget och det är nog därför som dessa attacker har upphört.
Vem vill egentligen genomföra detta då det bara skapar problem både för djuren och människorna?.

Jag är lite rädd för att du tror att du utövar viltvård men i själv verket gör du naturen en björntjänst. Är själv verkligen ingen expert man anser att man ska anta försiktighetsprincipen när det gäller sådant här. Har du naturvårdverket, biologer etc. med dig eller agerar du helt efter din egen horisont i tron att du gör något gott.

När det gäller utsläppandet av minkarna så är det en gråzon även för mig. Enligt dig så dog de flesta och det är tråkigt? Varför dog de? Kan det ha berott på att de aldrig varit i frihet tidigare och blev helt stressade av det? I de fall det skett så drabbar det företagen förståss. Denne tycker jag inte det minsta synd om. Men däremot minkarna. Kriminellt javisst men ibland är sånt nödvändigt för att förändra samhället till det bättre. För vad ville djurrättsaktivisterna uppnå? Jo, framför allt mediapuplicitet om det inte är försvarbart att föda upp djur för att sedan slakta dem för några damer ska vara tjusiga på Bibloteksgatan.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.