sixmoon designs lunar duo alternativ?

Hej alles.

Fastnade för lunar duo efter jag läste en recension om det men undrar om det finns bra snarlika alternativ? Det jag gillade med tältet var ventilationen och öppenheten som verkar göra att man kommer nära naturen i det tältet. Även vikten var ju väldigt låg. Jag behöver inte något för extrema väder. Det blir mitt första tält då jag tidigare mest gått på dagsturer eller mellan stugor. Så, någon som har erfarenhet av detta tält eller liknande alternativ som kan dela med sig lite erfarenheter?

Alla tips mottages tacksamt!
 
Ser ju klart intressant ut med ett double rainbow måste jag säga. Har du ännu fler länkar så släng gärna upp dom. Var tror du det landar med frakt, tull osv totalt för ett double rainbow?
 
Använd sökfunktion och googla med bilder

Ett tips är att googla och välj "Bilder", då får du se många bilder av Tarptent Double Rainbow. Kolla även på YouTube. Det finns även en tråd på Utsidan om Tarptent DR. Sedan har Tarptent-sajten utmärkt information, bilder och filmer om uppsättning av olika modeller. Använd även sökfunktionen på Utsidan för att få läsa flera inlägg om DR.
 
Senast ändrad:
Tack för det Jonas.

Jag var nog lite otydlig. Jag menade egentligen ytterligare länkar till alternativ till double rainbow om du hade fler, för som du säger det var ju riktigt bra med bilder och filmer på sidan! Men intressant att läsa tråden och bra videos på youtube också. Det är definitivt nåt i den stilen det blir för i sommar! Tack för hjälpen. Ska kika runt lite mer.

Mvh,
Joakim.
 
Lång leveranstid

:) Tänk bara på att det är lång leveranstid hos Tarptent eftersom företaget är mycket populärt. Så se till att beställa idag. De drar inte av kortet förrän dagen de ska leverera tältet. Räkna med 1000 kr påslag för moms, tullavgift, svenska postavgift. Jag tycker tältet är ändå mer värt än att köpa ett Hilleberg-tält tex eftersom DR är lätt, praktiskt och mindre skrymmande när man packar i ryggan.

/J
 
Jag fick mitt nya Lunar duo på posten häromdan. Jag hoppas kunna använda det helgen 10-12 juni, då jag planerar sticka ut en sväng på sörmlandsleden med en kompis.
 
Lunar Duo är ett mycket intressant tält. För i stort sett samma vikt är det om jag tolkat saken rätt en del rymligare än Tarptent Double Rainbow. Double Rainbow anses dock vara vindtåligare.

Själv har jag ett Double Rainbox, som jag är nöjd med. Tältet krävde omsorgsfull sömtätning för att hålla regnet ute, någon som tillverkaren också skrivit om. Annars Double Rainbow ett utmärkt tält. Jag valde det över Lunar Duo då jag oftast rör mig på cykel och inte har med mig ett par vandringsstavar som Lunar Duo kräver.

IMG_0138.JPG


IMG_6092-hd.jpg
 
Lunar Duo är ett bra tält, vet inte om jag kan påstå att rainbow är stabilare i blåst, sett en del bilder då tältet ligger platt på marken, tältbågen tål mycket lite vind om den kommer i bågens längdriktning i och med att den är så pass lång men rätt fästade linor hjälper till på båda tälten..
Man behöver inte stavat till LD, det finns stänger i kolfiber att köpa
 
Nu har jag testat mitt lunar duo. Det som förvånade mig var att det är så stort. Väldigt mycket utrymme inuti (enkelt två pers med lite diverse prylar) och i de två absinerna. Sen tar det ganska stor plats att slå upp också vilket man måste tänka på.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MikeMike Sierra-designs??? Utrustning allmänt 8

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.