Sigg aluminium flaskor

Köpte för ett halvår sedan en Sigg aluminiumflaska. Dom skall vara okrossbara enligt dem vilken även min har varit. Men den har blivit fruktansvärt bucklig. En gång slängde jag den på gräsmattan när den var nästan full med vatten, detta resulterade i att hela långsidan blev platt! Slår jag lite med knytnäven på den blir det också märken på den.

Skall de verkligen vara så här sköra för bucklor? Den håller ju dock, vilket är det dom har lovat.

Oscar Sundholm
 
Köpte för ett halvår sedan en Sigg aluminiumflaska. Dom skall vara okrossbara enligt dem vilken även min har varit. Men den har blivit fruktansvärt bucklig. En gång slängde jag den på gräsmattan när den var nästan full med vatten, detta resulterade i att hela långsidan blev platt! Slår jag lite med knytnäven på den blir det också märken på den.

Skall de verkligen vara så här sköra för bucklor? Den håller ju dock, vilket är det dom har lovat.

Oscar Sundholm
Har en från 70-talet med metallkork, istället för plast, den har hängt med o hänger med än.
Den har nästan inga bucklor alls, det var nog bättre kvalite förr i tiden...
 
Ungarna har varsin SIGG och jag provade med dessa, fick inga bucklor där.
Kanske någon pirat modell du har?
Nu har dom också ett neoprenskydd runt som skyddar och kyler när det blöts ner och får dunsta.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.