Serre Chevalier 1/4, möjligt eller aprilskämt?

Är det möjligt att åka skidor så sent i en så varm ort som SC? Jag vet att de har fått mycket snö iår men det hjäler ju inte om den översta snön bara bli slaskig. Finns det subsystem som man kan hålla till i om det blir för varmt?
 
Serre

Jag åkte till La Grave 23 mars för två år sedan. PERFEKT tid att åka! Det kom hur mycket snö som helst och var fint vårväder resten av tiden. Polarna som bor där nere säger att april är deras favoritmånad. Lite folk och snöar ofta.


Serre ligge ungefär 30 minuter från La Grave.
 
Rekomenderas

Var i Serre i april för två år sedan, helt fantastiskt. Förutsatt att det finns gott om snö som grund är det bra. Vi fick dessutom en hel del nysnö under vistelsen. Jag tycer att april är en unerskattad skidmånad i alperna, i alla fall första halvan brukar vara jättebra och det brukar vara rätt glest med folk i alla fall om man undviker påsken. Vad du kanske får räkna med är att ta liften ned på eftermiddagarna. Och glöm inte shortsen!
 
Åker den 21 Mars

Jag åker till SC den 21 Mars så det känns himmla skönt att ni alla verkar eniga om att det kanske finns lite snö kvar att åka på. Jag kollade på Skidguidens hemsida och där står det att det skall finnas 238cm snö på toppen :eek:)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.