Sea to summit Thermolite Reactor Liner?

Är det någon som har provat Sea to Summit Reactor Liner? Vad tycker ni om den? Jag har inga illusioner om att den verkligen höjer temperaturen i sovsäcken så mycket som reklamen säger, men värmer den något alls? Är den prisvärd?

Jag blev rekommenderad den av en försäljare på Naturkompaniet som sa att den var jättebra, men nu hittar jag också en hel del recensioner på nätet som sågar den totalt (dock inte från Sverige) så nu vet jag inte vad jag ska tro.
 
Jag har en sån... jag har visserligen inte testat den så många gånger men jag har använt den när sovsäcken har varit på gränsen till för kall och då hade jag det varmt och gott om nätterna.
 
Reactor Sea to Summit

Hej,
Jag använde en sådan i fjol när jag gick i Padjelanta. Den var mycket nyttig som komplement till min vår/sommar säck när tempen närmade sig 2-4 grader på natten.
Karisjanken
 
Jag köpte den för en vecka sen, och använder den i min säck.. de senaste turerna har jag sovit med kläder i sovsäcken, men jag hoppades på att denna linern skulle göra det möjligt att sova i endast kalsonger. Det funkade för mig faktiskt, och då var det ändå kallare dessa nätter då jag testade den.

Det enda jag märkte var, jag sover med armarna utanför säcken, och utan kläder blev det kallt om armarna, men jag löste det så att jag öppnade sovsäcken lite i toppen så att jag kunde ha armarna innanför säcken men utanför linern.

Köp en, tror du kommer bli nöjd, annars så förlänger den livet på sin säck iaf.
 
Har haft en ett tag nu. Några 8 extra grader blir det inte. Men den när väldigt mjuk och mysig, dunderskön att sova i. Använder den endast som reselakan då jag tycker den ger för lite i förhållande till vikt på vandringar. Sovsäckslakan är mest i vägen i min mening men bör användas av hygienskäl. Kör själv med en 100gr silkesliner jag hittade på ebay för ett par hundra spänn, rekomenderas.

/M
 
Har haft en ett tag nu. Några 8 extra grader blir det inte. Men den när väldigt mjuk och mysig, dunderskön att sova i. Använder den endast som reselakan då jag tycker den ger för lite i förhållande till vikt på vandringar. Sovsäckslakan är mest i vägen i min mening men bör användas av hygienskäl. Kör själv med en 100gr silkesliner jag hittade på ebay för ett par hundra spänn, rekomenderas.

/M

Det framgår inte om det är en "Reactor Liner" eller en "silkesliner" som du rekommenderar?
//Peter
 
Jag köpte en för drygt fem år sedan. och har använt den på några olika turer.

Min uppfattning är att den knappt tillför någon isolering alls.
Jag har sovit med precis samma tält, sovsäck och kläder i liknande väderförhållanden - fast med och utan linern och inte upplevt någon skillnad.

Nu mer har jag endast med den när jag vill skydda sovsäcken, men det finns det lättare och billigare alternativ för - t.ex. "reselakan" av silke som har talats om tidigare i tråden.


Är det just värmen du är ute efter så skulle jag kollat vad jag får om jag lägger till 250g och 500kr på sovsäcken istället.

/Joel
 
Den fungerar.

Har en extreme som alltså ska höja temperaturen + 15 grader. Den fungerade ypperligt i hop med min + 8 säck . Frös inte trots is på tältet på morgonen och tunnaste understället. Är mjuk, skön och tar liten plats i sovsäcken. Vet inte om det blir några + 15 men värmer gott gör den.
 
Jag bumpar tråden lite. Är själv ute efter något att ligga i när jag sover i sovsäck.

Fungerar SEA TO SUMMIT THERMOLITE® REACTOR EXTREME?
 
Ja visst hjälper det. Inte i närheten eller på långa vägar så mycket som det sägs, sen hjälper det ju att hålla sovsäcken ren också..

Mvh // Johannes
 
Men det jag är nyfiken på är om det är värt att lägga pengar på detta, eller om det är bättre att lägga sina slantar på ett traditionellt sovsäckslakan eller sidenlakan.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...