Scarpa F1

Hallå.

undran:
vad ær skillnaden mellan den gamla modellen av Scarpa F1 och den nya?

Har førsøkt att hitta info på nætet men hittar bara den gamla modellen.

robert
 
næ. F1.

den ser næstan helt lik ut(har sett den på bild en gång )

bægge ær limegrøna och det ær något med "hålen" før dynafit bindningen. oxå har de gjort något med spænnena har jag hørt men vad?

robert
 
Kollade på telemark-pyrenees. Tydligen har Scarpa modifierat hävstången som reglerar det övre spännet. Det är i så fall andra gången de ändrar på hävstången. Det är svårt att se på bilden vad de egentligen gjort. Telemark-pyrenees har bilder på både gamla och nya modellen.

Hålen för tåbindningen kanske är förändrade. Jag tror Dynafit gjort förbättringar så att man lättare ska kunna koppla in tådelen i bindningen. Scarpa F3 verkar ha nya hål (enligt bilderna i länken i mitt tidigare inlägg). Men det är svårt att se på bilderna om de förändrat hålen på F1.

Finns det någon som säljer Scarpa F1 i Sverige så man kan kolla på de nya?

[Ändrat av Anders M 2007-02-28 kl 12:57]
 
det ær sant att "hævstången" bak till den øversta remmen ær endrad och att hålen till dynafit bindning ær flyttade 6 mm bak.skalet ær lite endra i design och det nedersta spænnet ær endrat.

allt enligt "alticoop" i Nice, frankrike. kanon bra butik. hemsidan ær ok men butiken i verklighaten ær bara wow. tror att den heter http://www.alticoop.com eller .fr. tror att han som hjælpte meg denna gång hette Pierrot.


robert
 
Bättre bakspänne

Klar förbättring av bakspännet på nya modellen, hålen 6 mm längre bak gör att det är lite svårare att pricka rätt än med gamla modellen.

/www.skidalpinism.se
 
Bra att bakspännet ändrats till det bättre, men att det blivit svårare att pricka rätt med tådelen? Det är ju tillräckligt svårt redan! Nya F1 har alltså inte det nya Quick-Step-In-systemet? Finns det bara på Dynafits egna pjuck?
 
det stæmmer att det ær lite svårare att pricka rætt. det som dynafit skorna har, "spåret" att føra in bindningen ned i hålen på skon ær patentskyddat så att dynafit har ensamrett på de. kanskje de sælger retten att ha det systemet på andra skor efterhand.
annars ær jag kanon nøjd med f1. lætta, varma, och skjøna att ha på seg.

robert
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.