Salomon SNS profil?

Hej!

Funderar inför säsongen på ett par pjäxor som passar till Salomons SNS profil men har varit lite skeptisk till hur robust bindningen är. Har sökt i forumet men inte hittat något direkt negativt.

Någon som varit med om att bindningen fallerat? Frusit fast? Plasten spruckit? Stålet i plattan böjts/gått av (stålet ser ut att vara markant tunnare än på BC-bindningen)?

Någon som kört hårt under några år utan problem? Tänker på ojämnt före, vrakis, fastkörningar, hopp, sträng kyla och skiftande väderförhållanden.

Det är uteslutande den manuella varianten jag pratar om.
 
Har använt mina sns automatic länge och hårt. Föredrar automatic eftersom jag har stavhål på skenorna och det gör att jag aldrig behöver böja mej ner.. skönt när man är 30+ :) Själva tryckplattan pajjade en gång men bindningen gick använda ändå, fick en ny gratis på den lokala sportaffären. Smörjer regelbundet med siliconspray och förvarar skenorna i varmgarage.
 

Bilagor

  • IMG_0091.jpg
    IMG_0091.jpg
    29.2 KB · Visningar: 1,066
Senast ändrad:
Det förefaller

som automatbindingen är mera utsatt för frysning av det jag själv upplevt och av det som drabbat SSSK-åkare.

Det som kan paja är plaståsen bakom bygeln speciellt vid kallt väder. Har själv råkat ut för det vid några tillfällen. Jag har kört ett antal hundra mil med den här bindningen och numera kan jag med gott samvete säga att den är pålitlig. Om den manuella hävarmen skyddas av plattan fram är risken att bindingen skall gå upp i vrakis eller under vattnet vid plurrning minimal.

Thure
 
Hej,

Jag har använt SNS flera år.

Jag bytte doc från automatiska till den modellen som har en bygel som låser skon.
- i en plurrövning sparkade jag under isen, kanske till tippen av annan skrisko, så att skrisko lossnade och föll till botten. Tur att vi hadde dykare med oss som plockade detta upp.

Så jag kan rekommendera detta, med den styvaste pjäksan som du har råd och manuella lås.

Mvh Simo
 
Jag har använt SNS-profilbindning ihop med mina skatepjäxor under flera år. Själva bindningen tycker jag funkar väldigt bra. Jag skulle dock vilja ha en variant där jag kan justera bindningen i sidled.

Gör man som jag och använder skidpjäxor med hårdplast i sulan, blir det otroligt halt att gå med dem på isen. Rekommenderas att bära med sig ett extra par skor om man behöver gå en längre sträcka på land. Men idag finns det säkert bättre pjäxor att gå med, än vad jag har.

//Gustav\\
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ajn Pläxor till Salomon SNS Profil Långfärdskridsko 5
mikaelbe Kompatibilitet med Salomon SNS Profil Equipe Skate Långfärdskridsko 11
eplabi Vilken skridsko till Salomon SNS Pilot? Långfärdskridsko 48
Anders.Appelqvist Salomon bindning på Rottefella skridsko? Långfärdskridsko 1
surpaleijon Salomon Escape 5. Långfärdskridsko 4
kajakanna Erfarenhet av Salomon x-adventure 7 Backcountry? Långfärdskridsko 0
F0xx Salomon Pilot Bindning Långfärdskridsko 3
Anders.Appelqvist Alfasko vs Salomon? Långfärdskridsko 5
Rajjan Salomon XA Adventure fryser fast Långfärdskridsko 21
Blekingepaddlare Salomon X-adventure Raid Boot med passande bindning Långfärdskridsko 4
Rajjan Riktiga klapskridskor till Salomon XC Långfärdskridsko 4
Rajjan Ny starkare Salomon-modell Långfärdskridsko 7
Kanii Lossa SNS X-advanced binding Långfärdskridsko 5
fairgeek How to get sns binding on Lundhags t-skate? Långfärdskridsko 1
Pontus_pf Köpa skridskor till mina SNS pilot eller fast häl? Långfärdskridsko 9
Smogz Montera sns-bindningar Långfärdskridsko 12
steos Montering SNS pilot på Skyllermarks (röd) Långfärdskridsko 13
revco8 Vilka sns skatepjäxor? Långfärdskridsko 23
ett_och_noll Nytt haveri med en SNS X-Adventure bindning. Långfärdskridsko 10
Jonas.O Montering SNS X bindning Långfärdskridsko 1
ajn SNS Pilot / SNS Profil Långfärdskridsko 2
knatte Hjälp! Fästa en SNS XA-raid bindning på isvidda flex Långfärdskridsko 0
mosare Inlines med SNS-fäste? Långfärdskridsko 2
Blekingepaddlare Montera SNS binding på haglövs skridsko Långfärdskridsko 1
jocke20 Är SNS bindning verkligen bra? Långfärdskridsko 21
lussekatten Lundhags SNS-pjäxor Långfärdskridsko 4
Matz_S Bygga om bindningen till SNS-bindning Långfärdskridsko 13
thureb Promenadvänliga SNS Långfärdskridsko 2
thureb Alfas SNS skor kan det vara modellen? Långfärdskridsko 1
Maua Slipa "U-profil" på långfärdsskridskorna? Långfärdskridsko 7
jens w Pilot eller Profil? Långfärdskridsko 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.