så lycklig!!

Hej allihopa!!!
Måste ju berätta att min tur i jämtlands fjällen blev jätte lyckad och jag hade det jätte kul...

Tack för alla inlägg och tips. Det känndes som att ni startade en riktig diskussion om hur det är att gå ensam till fjälls... kan ju meddela att det inte var så farligt och med sunt förnuft kommer man långt.Jag tror att när väl något händer är man nog smartare och påhittigare än vad man tror! Tycker att man måste ta risker i bland för att komma någonstans!!

På fredagen snöade det jätte mycket så några cm snö låg på marken när jag skulle slå upp tältet.. fatta att jag var lycklig!!! Sen såg jag mina första renar!! Kunde inte sluta le och stuttsade fram, e så lycklig att jag gjorde det!!!

Tack ska ni ha och hoppas ni har det bra!!!

MVH Emma
 
larot; sa:
Hej allihopa!!!
Måste ju berätta att min tur i jämtlands fjällen blev jätte lyckad och jag hade det jätte kul...
Tack för alla inlägg och tips. Det känndes som att ni startade en riktig diskussion om hur det är att gå ensam till fjälls... kan ju meddela att det inte var så farligt och med sunt förnuft kommer man långt.Jag tror att när väl något händer är man nog smartare och påhittigare än vad man tror! Tycker att man måste ta risker i bland för att komma någonstans!!
Bra, jag hoppas du inte lyssnar för mycket på pratkvarnarna som målar upp alla faror med ensamvandring. OFTAST händer ingenting och man kan se till att inget händer. När man är ensam tar man inga risker som man kanske tar om man är fler. Fortsätt vandra!
Finns det vetenskpliga undersökningar som bekräftar eller falsifierar min teori. Att ensamvandrare har färre tillbud och olyckor i naturen är vad 'gruppvandrare' har?
 
Kul att höra!

Kom ihåg att enda sättet att skaffa sig erfarenhet är att ge sig ut! (passa dig bara så du inte blir så erfaren att du blir en av stormkråkorna som varnar alla och envar för att ge sig iväg ensam...)
 
Emma!

Har just suttit och försökt ta mej igenom alla inlägg du lyckades dra igång innan du gav dej ut på fjället. Och jag måste säga att jag blev glad att läsa hur biten du verkar ha blivit nu efteråt! Jag gjorde också min första ensamtur i början av september i år och visst är det så att man förvånar sig själv ganska ofta? På ett positivt sätt, såklart. Visst finns det alltid de i ens närhet som har en massa åsikter och annat om hur farligt eller inte det är att ge sig av på egen hand, men jag tror man känner sig själv bäst. För det mesta i alla fall... Sedan är det ju alltid bra om man kan ta vara på råd och annat från andra naturligtvis. Men testar man inte själv så får man ju aldrig veta. Bara man inte är dumdrisig...

Hoppas du får många fina turer framöver!
/AnnaCharlotta
 
Kul & grattis! :)

Medan det är färskt i minnet ... vad säger du själv nu när det är avklarat? Vad är bästa/viktigaste tipset för första-gångs-ensam-vandraren?

MvH
Aina
 
Spöket; sa:
Kul & grattis! :)

Medan det är färskt i minnet ... vad säger du själv nu när det är avklarat? Vad är bästa/viktigaste tipset för första-gångs-ensam-vandraren?

MvH
Aina

Att man ska lita på sig själv!Måste tro att man klarar det och att man kan lösa saker i en knivig situation. Gör man inte det ska man nog stanna hemma. Sen att man inte ska göra något som inte känns säkert eller tryggt. Att ha mobilen med var skönt utifall att lixom...
Sen att man kan sin utrustning innan man går ut!

Sen är det nog inte så mycket mer...
Det var nog det som jag tyckte var viktigast, man måste riskera lite annars lär man sig ingenting!!!

Ha det så bra!! Tjing!
 
På fredagen var det riktigt ruskväder. Enda sättet att överleva var att sitta inne på Lönndörrens fjällstation och äta mörk choklad och dricka whiskey.
[Ändrat av snake 2005-10-05 kl 17:25]
 
Nyfiken!

Hej!
Även jag är glad över att du kom iväg och att du tyckte om det och allt gick bra!
Men jag är nyfiken på hur du gick, ringlade du in genom "Lönndörren" (haha) precis som Snake?!

Hälsn BrittMarie
[Ändrat av swabr 2005-10-05 kl 21:13]
 
Okej dags att erkänna eller!??

Första natten hamnade jag vid lunndörrsstugan... tältade dock men fick där sällskap att några väldigt trevliga män ( om man kan kalla dem för det!) Och whiskey och mörk choklad sitter väl aldrig fel... Man måste ju våga möta farorna på bästa sätt!! hahaha
Och de där tre björna jag träffade där var inte så farliga som de såg ut att vara!!!

HEJHOPP!!!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.