Ryggsäckstest?

Hej!


Är det någon som känner till nåt bra och utförligt ryggsäckstest, antingen på nätet eller på papper, typ Utemagasinets tester, därman kan få en verkligt bra överblick över reggsäckarna.


I detta forum kan man ju få en viss uppfattning,men det verkar främst handla om ram eller softpckens fördelar.


Vad jag vill veta mer specifikt är vilken säck man bör välja för vandring (inte bilpackning eller dylikt), som passar korta personer och är bra för viktintervallet 20-30kg. Dessuom vill jag veta om de finns också som sammodell.


Tacksam för svar!


Pelle
 

Anonym från gamla forumet

Gäst
Ryggsäck för stora & Små

Hallå!


Min polare är typ 165 cm och använder samma ryggsäck som mig (mjölner 100 Klättermusen).


Han stortrivs med den, precis som jag, dessutom är den lätt att omjustera ifall att någon av dina kamrater eller dyl. skulle vilja låna den någon gång..


Klättermusen 80 är ju bra oxå, men lite smalare.... (snyggare)


Det finns eg. inga bra test --- alla de kända märkena har bra säckar, sedan gäller det att finna en som man har råd med och som man vill använda till det mesta och som dessutom passar just DIN rygg perfekt!


Mvh Adam
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.