Ryggsäcks-funderingar

Jag har nyligen köpt en ny vandringsrygga - Lundhags Spirit V8 >60 liter. Jag har packat den och ställt in midjebältet och övriga remmar så att det känns bra. Nu undrar jag bara vad man ska gå efter när man ställer in justeringen för höjden på ryggen, alltså remmarna på ryggskenan?

Säckens "mittryggsjustering" har en vaddering och är det så att denna ska vara ganska precis ovanför midjebältet? Fast där är ju å andra sidan ryggen fri från kontakt med säcken...och därmed får i princip vadderingen ingen större funktion...eller?

Tacksam för upplysning till yra mej!

/Hälsning från ett sommarfint Sundsvall
 
Tillbaka till butiken?

Lottisen; sa:
Jag har nyligen köpt en ny vandringsrygga - Lundhags Spirit V8 >60 liter. Jag har packat den och ställt in midjebältet och övriga remmar så att det känns bra. Nu undrar jag bara vad man ska gå efter när man ställer in justeringen för höjden på ryggen, alltså remmarna på ryggskenan?

Säckens "mittryggsjustering" har en vaddering och är det så att denna ska vara ganska precis ovanför midjebältet? Fast där är ju å andra sidan ryggen fri från kontakt med säcken...och därmed får i princip vadderingen ingen större funktion...eller?

Tacksam för upplysning till yra mej!

/Hälsning från ett sommarfint Sundsvall

Hejsan Lottisen!
Det är lite svårt att förstå exakt hur ryggsäcken ser ut. Det blir lätt fel om man inte har en exakt lika dan ryggsäck. Är det inte säkrast och enklast att gå tillbaka till butiken där du köpte den och få hjälp? Eller om det inte går, gå till en butik där du är, som säljer samma ryggsäck och få hjälp där?

Hoppas det ordnar sig och att du får en härlig vandring framöver/Christer
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...