Ryggsäck - Camp Molloy

Någon som har koll på vilken ryggsäck det är deltagarna på Camp Molloy springer runt med? Är det en Fjällräven Ridge på 75 liter? Kan den rekomenderas?
Jag är på jakt efter en rymlig ryggsäck som känns smidig, för flerdagarsturer utan proviantering, skall funka för både turskidåkning och vandring.
 
Hej,

Tyckte jag såg en Haglöfs-logga skymta förbi, är det månne Victor dom släpar på?

Förresten, har alla samma rygga? Borde inte några (rent statistiskt alltså) i så fall få problem?

Bengt
 
Inte Fjällräven, snarare Haglöfs...

Njae, inte är det en Fjällräven inte, snarare en Haglöfs Track 7000. Tycker själv inte att den är vidare smidig och skulle inte valt den för dina ändamål. Har du råd att lägga ut lite mer pengar så kika på Norrönas ryggsäckar (Storen (90 l) och Stetind (75 l) , bättre bärsystem, bättre komfort och slittåligare. Dessa är gjorda för personer mellan 170 och 190 cm, är du kortare eller har kort rygg, så finns även Jostedal och Skagadal hos Norröna. Haglöfs Track-serie har ruggigt många remmar som "hänger och slänger" och känns allmänt fipplig tycker jag. Fast, smaken är ju som baken, gillar man remmar och grejer så kanske den passar, Norrönas är nästan helt rena från onödiga detaljer. Vill man ha sidfickor får man köpa till det, men vill man som du ha den till turskidåkning så är det ju skönt att slippa dem.

/ Nicke
 
fibbla; sa:
Någon som har koll på vilken ryggsäck det är deltagarna på Camp Molloy springer runt med? Är det en Fjällräven Ridge på 75 liter? Kan den rekomenderas?
Jag är på jakt efter en rymlig ryggsäck som känns smidig, för flerdagarsturer utan proviantering, skall funka för både turskidåkning och vandring.

Har själv en Berghaus Vulcan som jag starkt rekommenderar. Sidofickor som går att ta bort om du tycker de är i vägen på skidturen. Finns att köpa på bla http://www.recon.se
 
Victor finns väl inte i helsvart, så jag skulle tro att det är en svart Sho-Sho eller nya Sec de har.
Svårt att se när de har en hel järnaffär fäst på ryggan.
Och man får ju verkligen hoppas att de inte springer omkring med en resväska (Haglöfs Track) på ryggen.

Ska man produktplacera är det ju smart att ta en produkt man vill sälja, så min gissning är Sec.
Även om sidfickorna ser stora ut. Så om serien spelades in för ett tag sedan kan det vara Shosho.

Hur som helst ska man nog inte välja rygga utifrån en produktplacering :)

Och Fjällrävens ryggor får sällan bra betyg nuförtiden, så de kan man nog undvika.
 
Nordesjo; sa:
Och man får ju verkligen hoppas att de inte springer omkring med en resväska (Haglöfs Track) på ryggen.

Ska man produktplacera är det ju smart att ta en produkt man vill sälja, så min gissning är Sec.
Även om sidfickorna ser stora ut. Så om serien spelades in för ett tag sedan kan det vara Shosho.

Kikar du närmare på sidfickorna så är de gjorda av mesh-nät (syns bl.a. när de har vattenbehållare typ Camelbak i dem) med resår upptill. Det finns mig veterligen bara på Trackserien, vilket dessutom verkar stämma med Haglöfs beskrivning av Track på deras hemsida (klicka in på Track 7000). Så jag håller fast vid min teori, Haglöfs Track 7000.

/ Ryggsäcksfettischisten Nicke
 
knepigt

Hur är Track-ryggorna i vildmarken egentligen? Det verkar ju lite underligt att de springer runt med potentiella resväskor på ryggarna? Har jag missuppfattat allt om jag fått för mig att Track-väskorna är mer lämpade för backpackers och andra resande?
 
Martin då. SECarna verkar ha fastnat i ditt huvud ;)
Inte är det några SECar inte. Track skulle jag gissa på.
 
Ja, man kan ju böja undra vad dom har för ryggsäckar.
Tracken skulle jag gissa på även om det verkar vara ett mycket konstigt alternativ.!
Undra om dom nu har sålt prylarna, vem är inte iintreesserad av ett halvbeganat gaskök, eller lite annan utrustning. ;-)

(Haglöfs loggan på ryggsäcken är övermålad, varför,?
jag gissar påatt det kan ha med reklam avtal att göra, vad tror ni.... ;-)= )
 
Loggor och reklam.

Så jätte övermålad tycker ju inte jag att haglöfsloggan är, kanske lite svår att se, men fullt synlig för det mesta.
Tycker dock det var lite skoj idag när de lyckades zooma in ett par tevasandaler. Jag tror det var meningen att man skulle se de smutsiga tårna, men loggan var ju över nästan hela tv:n.

Var även inne på Naturkompaniet idag och de skyltade Tierrajackor med Camp-skyltar. Pratade lite med en expidit och han erkände att han inte trodde att de hade jackan i programet så man kan fundera lite över hur renhårigt det är egentligen.

Tänkte på en annan sak. Nu när det dykt upp en del frågor om produkter i programet, varför inte utlysa lite av en tävling, "Hitta de placerade produkterna" eller något liknande...
 
Re: Loggor och reklam.

Beckman; sa:
Tänkte på en annan sak. Nu när det dykt upp en del frågor om produkter i programet, varför inte utlysa lite av en tävling, "Hitta de placerade produkterna" eller något liknande...

Är väl vettigare att försöka hitta det som INTE är placerat? :)

I eftertexten tackar de ju bland annat Petzl och Silva (och en handfull till företag), Naturkompaniet är en av huvudsponsorerna...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
silverjuggler Inför familjetur Jotunheimen Fjällvandring 0
Zohan Ryggsäck sitta i svank Fjällvandring 14
Andreas123456 ryggsäck abisko-nikkaloukta Fjällvandring 5
Dykarn123 Vandring Kebnekaise ryggsäck Fjällvandring 4
Andrea1 Hur fästa snöskor på ryggsäck Fjällvandring 0
JustIvan Kan en tjej använda stratos 36? Fjällvandring 4
Agnetaw Ryggsäck för kort tjej? Fjällvandring 5
skyking Ryggsäck för fjällvandring med "dagsutflykter" Fjällvandring 5
Giant Hur skickar man ryggsäck och annat till vandringsmålet? Fjällvandring 8
veni Val av ryggsäck, Osprey Ariel 65 kontra Arkteryx Altra 62-65 Fjällvandring 4
Tilert Tips på ryggsäck Fjällvandring 30
steves 30-40l ryggsäck till blandade aktiviteter! Tips? Fjällvandring 27
friluftaren Väga ryggsäck? Fjällvandring 26
brigas övergiven ryggsäck i Gaskavagge Fjällvandring 9
Ad.Finem Rekommenderad vikt på ryggsäck Fjällvandring 35
Melhike Utrustning - Ryggsäck Fjällvandring 5
katteng Ryggsäck, Bergans vs Osprey vs Lundhags Fjällvandring 8
linusthefrisk okänd, känd ryggsäck? Fjällvandring 2
XPAT Vilken ryggsäck Fjällvandring 5
jorbru Ryggsäck för barn Fjällvandring 10
micosc Vilken ryggsäck 80-100L Fjällvandring 15
Kroppefjäll Impregnering av ryggsäck & sovsäckspåse Fjällvandring 1
tomhylsan Tung ryggsäck Fjällvandring 37
devlon Hur stor ryggsäck hade ni till Kebnekaise? Fjällvandring 19
Illsley Vätskesystem till ryggsäck? Fjällvandring 7
rohubi Reservdelar Karrimor ryggsäck? Fjällvandring 5
redösnoj Var kan man vandra med vagn istället för ryggsäck? Fjällvandring 25
olle.adolfsson Ryggsäck Fjällvandring 3
Ainon Ryggsäck för liten person Fjällvandring 13
mnen Vilken storlek på ryggsäck Fjällvandring 14
Medon Nackdelarna med stor ryggsäck? Fjällvandring 52
Fisch Ryggsäck Modan Fjällvandring 8
freke07 Jag behöver hjälp med val av ryggsäck! Fjällvandring 20
Hybarts Storlek på ryggsäck Fjällvandring 18
pjh891013 Hjälp med val av ryggsäck!! Fjällvandring 20
Nordgren Storlek på ryggsäck? Fjällvandring 77
Igelkotte Innehållet i Christophers ryggsäck efter alla råd&tips Fjällvandring 47
laten Alternativ till ryggsäck Fjällvandring 43
nils73 Ryggsäck blir kraftverk Fjällvandring 1
sia Vagn istället för ryggsäck? Fjällvandring 14
gödelbaum Kan man hyra ryggsäck? Fjällvandring 5
box_nine Norröna Beito ryggsäck som knarrar Fjällvandring 4
Sundber9 val av ryggsäck Fjällvandring 1
CyberJunkie Vilken storlek på ryggsäck har du?? Fjällvandring 66
Jack Wolfskin ryggsäck Fjällvandring 2
f_nic Ny ryggsäck Fjällvandring 7
Ny ryggsäck Fjällvandring 18
a_forsgren Ny ryggsäck Fjällvandring 4
jonta Vilken ryggsäck vid fjällvandring! Fjällvandring 10
0708 Packning i ryggsäck Fjällvandring 8

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.