rundled blekinge?

Jag behöver tips från er med lokalkännedom i Blekinge!

Jag och några till ska vandra dagstur på lördag. vi hade tänkt skrylleslingan i skåne, dock kommer det moln under lördagen från sydväst och tar väck solen! inte bra. :)
Således tänkte vi oss mot Blekingehållet istället, för där ska solen lysa nästan hela lördagen. Men vart!?

Vi utgår med bil från Kristianstad (NÖ skåne) lördag morgon/fm och vill vandra ca 18-25 km under dagen. Såklart så mycket natur-vackra omgivningar /meter som möjligt.

Eftersom vi kommer med bil hade rundled varit perfekt, om det är möjligt.

Tacksam för tips!

/Oskar
 
Havet

så vädret blir bättre i Blekinge än i Skåne? Jag tror nog inte det är så säkert att det blir så, men det är ju möjligt. Även om det kanske kan blåsa lite kyligt från havet så är det väl här våren har kommit som längst och ni störst chans att slippa tjällossningen. Och då har ni ju nära till Listerlandet. T.ex runt Hjärthallaberget och Istaby- Kullarp skogen med besök på Sillnäs udde och udden vid Torsö samt Höga Rör-röset vid Mörby backe blir ungefär 2 mil. /Mvh
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.