Rullskidor, vad köpa?

hej
säsongen för skidor står för dörren, i alla fall i vissa delar av landet. Har flyttat till sthlm och funderar skarpt på att inhandla rullskidor. Är det någon som har ett par rullskidor som kan rekommenderas. Ska åka ungefär två gånger i veckan, ska köra öppet spår nästa år samt träning för vårens skidtur. Är van åkare på snö.
Vad sägs?
 
Eftersom du postat denna i forumet för utförsåkning antar jag att du ska åka utför på dem. Tyvärr kan jag inte ge dig några råd. Men re-spect och lycka till!
 
Rekomenderar Elpex team 610 eller om det finns en efterföljare, den använde dom flesta när jag var tävlingsåkare och jag använder den fortfarande,Åk till skidsport i bromma där bör dom kunna hjälpa dig.
Lycka till! Thomas
 
hej
säsongen för skidor står för dörren, i alla fall i vissa delar av landet. Har flyttat till sthlm och funderar skarpt på att inhandla rullskidor. Är det någon som har ett par rullskidor som kan rekommenderas. Ska åka ungefär två gånger i veckan, ska köra öppet spår nästa år samt träning för vårens skidtur. Är van åkare på snö.
Vad sägs?
Jag kör på Swenors trälaminatmodell, minns
inte namnet, men det är inte Finstep utan den
lättare med lite smalare hjul. Mkt bra tycker jag,
skön känsla på sämre asfalt. detta är alltså för klassiskt.

Kör Marwe 610 för skate, suverän :)!

Om du är van skidåkare, köp treor dvs lite
trögare hjul, standardhjulen går för lätt...

...7-or på Marwe. ;)

//J
 
Jag kör på Swenors trälaminatmodell, minns
inte namnet, men det är inte Finstep utan den
lättare med lite smalare hjul. Mkt bra tycker jag,
skön känsla på sämre asfalt. detta är alltså för klassiskt.

Kör Marwe 610 för skate, suverän :)!

Om du är van skidåkare, köp treor dvs lite
trögare hjul, standardhjulen går för lätt...

...7-or på Marwe. ;)

//J

varför är det bättre med trögare hjul för vana åkare? Är det för motståndet?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.