Rostfri kaffepanna

Hejsan! Kan Primus rostfria panna kanske passa? Passar till mycket annat med tex koka spagetti då det är lätt att hälla av utan behov av durkslag!
http://www.addnature.com/default_re...1558&mscssid=J46KSPMK3V7H8MQ2QBL75XQP7F9N2W9D

Har själv ingen egentlig användning av en kaffepanna då jag brygger kaffe och thé dirrekt i koppen med hjälp av ett litet återanvänbart nylonfilter med plastring runt av märket Sonja(!). Finns i minst 3 olika storlekar med ett pris på ca 20bagis för "kopp-modellen" på ICA. Fungerar bra att sila av kryddorna till midsommarsnapsen! ;)
Då jag frilufsar med mitt Trangia upplever jag att en kaffe-panna ger för lite utrymme för alla tillbehör i det fällda köket, samt för hög ökning av vikten. Kanske om man är en familj och behöver en extra kastrull och/eller en som dessutom kan användas ensam tillsammans med ett ulltralätt gas/MTF-kök samt över öppen eld.
 
Hej Peter,

Den skall användas i en båt, kommer således inte att bäras omkring varför vikten är av mindre betydelse.
Tack för hjälpen, Primus kommer att inhandlas!

mvh
Henrik
 
Antagligen är jag för sent ute om du har skaffat kaffepannan redan. Jag upptäckte nämligen en rostfri kaffepanna av märket OPA, som är av perkulator typ som finns att köpa nya ännu. Eftersom jag redan äger en del olika perkulator kaffepannor har jag inte köpt OPA pannan, men jag har en annan som är tillverkad i rostfritt stål, och jag är mycket nöjd med den. Dessutom gör den mycket godare kaffe än genom att använda filter system. Vill man koka vatten, tar man bara bort insatsen, och kokar vattnet direkt i pannan. Aluminium versioner brukar man hitta på lopptorg för under 50 kronor, och de är inte heller dåliga. Mest har jag set märket SVEA, men även amerikanska märken syns nu och då.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.