Rökeri i sthlm

Inget svar, men en möjlig förklaring: Här i Växjö där jag bor fanns tidigare 2-3 ställen där man kunde lämna in kött för rökning. För ett antal år sedan så slutade dom ta emot "beställningsjobb" åt privatpersoner med hänvisning till ändrade regler. Jag fick aldrig klart för mej exakt vad det handlade om, men jag gissar att det var köttursprung, kontroll, slakthygien mm.
 
Vi är ense Ulf. Samma sak här.. Där jag lämnade in förut fick stänga med hänyn till grannarna.

Samtdigt måste det ju finnas rökerier som gör jobbet? Det finns ju tex ett 50 tal-rökerier som röker fisk åt privatpersoner..
 
Tyvär. De röker inte åt privatpersonber.


Konstigt i en så pass stor stad som sthlm att det inte går att få tag på en rök:)
 
gör det själv...

Om det inte är alltför stora mängder kött blir det faktiskt riktigt bra att röka själv. Jag bor i ett radhusområde och köpte för ett tag sedan en röklåda på biltema http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=75905 för att bli självförsörjande på varmrökt.

Den fungerar mycket bra både till fisk och kött. 2 kg sidfläsk är inget problem. Tycker också att biltemas rökspån faktiskt är bättre än det till ABU-röken.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
forslund Röka kött i sthlm Jakt 2
are2008 Jaktlicens i Sthlm Jakt 2
forslund Lerduvor och ammo i sthlm? Jakt 1
ades Jägarexamen i Sthlm - var? Jakt 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.