Reservpaddel

Jag behöver utöka min utrustning med en reservpaddel, är det nå´n som har ett PRISVÄRT tips på en dylik alltså ingen superextradeluxemodell med förgyllda handag. Kanske finns det tom någon som har en till övers för en rimlig penning.
 
Hej !
Jag vet ju inte vad du har för modell nu, men om inte det är en sån där superdeluxvariant så varför inte köpa en sådan och avända din nuvarande som reservpaddel ?.
(Kan varmt rekomendera VKV:s kolfiberpaddel)
Men om du har en paddel du trivs med och är ute efter en ren reservpaddel tror jag att VKV även har en sådan för bara några hundringar.
 
VKV

På VKV:s hemsida finns flera olika delbara paddlar från 500:- till 2000:-. Själv har jag den 3-delade Universal som extrapaddel (800:), mest p g a att den passar så bra i mina flottörfästen. Den är betydligt tråkigare att paddla med än min ordinarie paddel, tyngre och framför allt med dålig spänst. Men som reserv duger den bra. Prisvärd? Tja, det tycker jag nog.

Peter
 
Biltema?

Biltema säljer en reservpaddel för några hundra. (Undrar vilken målgrupp dom vänder sej till, för övrigt...)
Förvisso är den odelad. Men om man är road av bågfillsågning och tillverkning av hylsor och sånt, så kan man ju få till'at.

En annan tanke jag har är att det ju borde funka med en enkelpaddel som reserv.
Åtminståne om båten har roder. Då går det ju ganska bra att paddla ensidigt! Enpetare kan man ju hitta billigt lite överallt! Dessutom är det ju trevligare ju mindre pryttlar man måste ha med sej, tycker jag!

Heh, jag har en gummibåt i källarn. Man skulle kunna ta en av dess åror...
Flyter fint, dessutom!

Javisst ja! Dessa åror är ju delbara och kan därför stuvas undan!!

Strmbrg,
 
snikmodell

Jag köpte en enkel delbar rackare på watski
eftersom den mestadels kommer att ligga på akterdäck
gjord i aluminium och plast (underhållsfri)
pris ca:450:-
´
Classe
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.