Renstängsel Sitasjaure

Ska upp till Keb imorgon och ska bland annat knalla förbi Sitasjauri-stugorna. Blev nu lite osäker på hur långt söderut man måste gå för att komma över stängslet som går i nord-sydlig riktning straxt väster om byn. Någon som vet? Ska ta oss från Påjmaspakte, dvs bergen som befinner sig nordväst om Sitasjaure med en höjd på ca 1500 m och vidare bort mot Sitasjaure och sen nordost mot Keb igen.

// Jocke
 
Ska upp till Keb imorgon och ska bland annat knalla förbi Sitasjauri-stugorna. Blev nu lite osäker på hur långt söderut man måste gå för att komma över stängslet som går i nord-sydlig riktning straxt väster om byn. Någon som vet? Ska ta oss från Påjmaspakte, dvs bergen som befinner sig nordväst om Sitasjaure med en höjd på ca 1500 m och vidare bort mot Sitasjaure och sen nordost mot Keb igen.

// Jocke

Du ska till Aletåive/Alitåive/Alitoaive 1584m?

http://www.svenskaturistforeningen....r/STF-Fjallstuga-Sitasjaure/Om-anlaggningen1/

Står inget särskilt om renstängslet, går säker att passera under/över/igenom alltså vad jag förstår, annars hade de väl haft en caveat
 
Du ska till Aletåive/Alitåive/Alitoaive 1584m?

http://www.svenskaturistforeningen....r/STF-Fjallstuga-Sitasjaure/Om-anlaggningen1/

Står inget särskilt om renstängslet, går säker att passera under/över/igenom alltså vad jag förstår, annars hade de väl haft en caveat

Japp, ska från den "kullen" och ner mot Sitasjaure och sedan vidare till Kaitum brevid Passglaciären/dalen i söder. Perfekt, då slapp man oroa sig.. vill ogärna gå ner på den tråkiga vägen mot Ritsem!

// Jocke
 
Någon som vet vad båten kostar numera på Laddjojavvri, enkel kostar 160 år 2009. Tur och retur står inte utmärkt längre? Bra med jämna pengar på de båtarna har jag lärt mig :)

// Jocke
 

avslutad210712

Gäst
Den kostar 160:- enkel väg och man kan inte köpa tor.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.