Rekommendera haspelspö

Tänkta fiska lite aborre och gädda från en liten båt samt från strand och brygga. Har en Shimano Stradic CI4+ 2500HG och nu tänkte jag fara hit och plocka upp ett vettigt spö. Maxbudget är nog runt 2500. Har hört gott om Dawa och de har modeller från 1200-2500 - nån som vet skillnaden?
 
Bland prorex-modellerna så är det materialet i klingan som skiljer och komponenterna som sitter på.
Du får ett bra spö oavsett vilket av dom du köper.

Åker du till butiken så kan dom plocka fram ett gäng lämpliga spön åt dig. Sedan är det bara att känna på dom och välja det som känns bäst. Ta med din rulle och montera för att se hur den känns på.
 
Som ovan, men ta med din rulle, med lina på, rigga spöt med linan igenom ringarna, be personalen "leka fisk" och sedan drillar du in "fisken"!
Då får du i iallafall en viss känsla för kombinationen och hur balansen är med din rulle.
 
Om du går in på en fiskebutik, kolla då även Westins spön 7-8 fot.
Mycket trevliga. Finns i några olika prisklasser.
 
De lurade på mig ett Armada Tackle Golden Feather.. Finns inte så mycket att läsa på om det men det skulle vara ett kanonspö iallafall och fyllde de få krav jag hade.. Ska testa lite i helgen se hur det går - hoppas det levererar :)
 
De lurade på mig ett Armada Tackle Golden Feather.. Finns inte så mycket att läsa på om det men det skulle vara ett kanonspö iallafall och fyllde de få krav jag hade.. Ska testa lite i helgen se hur det går - hoppas det levererar :)

Har hört lite om dom spöna och det låter som det är väldigt bra spön.
 
I butiken är det lätt att lockas av det lättaste, läckraste, snyggaste etc men glöm inte att grejorna ska funka och hålla för den behandling de kommer att utsättas för på (och på väg till och från) fiskeplatsen.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...