Regnställ!!

Hej, skulle vilja ha tips om ett regnställ för runt tusenlappen..

Det skall främst användas vid segling, men även andra aktiviteter. Behöver inte vara allra nyaste och dyraste, men det ska hålla tätt!!! Andning är inte såå viktig, eftersom man inte konstant rör på sig i båten, som då man tränar eller vandrar..

hälsningar
Sara
 
Gå in på närmsta Intersport, Stadium eller Team sportia och kolla.
De brukar alltid ha billiga regnställ utan membran och dyra lösningar.

Eller så kan du gå till överskottsbolaget och hitta ett shysst ställ där för bara några hundralappar som funkar fin fint.

//Linus
 
inte runt tusenlappen

Oj. Jag har ett helly hansen storm ställ. helt superbt.
blev valt The Gear of the Year i amerikanska tidningen Outside Magazine och man förstår varför direkt.

kostade 2200 eller ngt. Lite mer än vad du ville ge. men ett fantastiskt ställ.
 
Jo, det är nog så...

...att om man lägger på pengar så kan man få ställ av mycket bra kvalitet. men någonstans får man begränsa sig, och då stället inte kommer att användas alltför ofta (förhoppningsvis!) är det roligare att lägga pengarna på annat.. 1400 tänjer på maxgränsen, men det kan vara bra att prova lite olika ställ, för att snabbt kunna slå till ifall det råkar bli rea.. =)

Tack för svar!
Sara
 
Inte jacka, men byxor finns ett par som jag själv ska köpa och som fått bra betyg.

Marmot Precip
790 kronor på Sportsnet (Vilket är billigt för de byxorna dessutom)

//Linus
 
Finns jacka..

.. överhuvudtaget inte? eller går den att köpa till? När man hittar något man trivs med, är det ju bra ifall man kna utöka förrådet av den varan..

Tack för tipset!
Sara
 
Didrikssons

Hittade ett ställ som verkade någorlunda idag. Didrikssons var märket, och det har jag ingen erfarenhet av alls. Så jag vänder mig till er: Någon som har koll?
 
Didriksson

Gör en hel del olika regnställ, bla m/90 till Försvarsmakten. Regnställ kan du dela in belagda helt täta och belagda difunderande. Hålen är mycket små och dyrbarheten på dem står i propotion till läckningsgraden, bättre ventilation, mycket dyrare och inte alltid regntätt!
Alla ställen ger vid fel klädsel under och fysisk aktivitet kondensproblem!
Ett av mina tätaste regnställ är ännu mitt gamla HH nyfill ställ, med byxholkar något jag litar på. Vid segling använder jag en Rukkaoverall, billigat var modellen i en mcaffär, 2/3 mot i segelbåtsbutiken! Visserligen med ett par extra reflexer på men ändå!
Jag har flera G-texställ som är vindtäta och trevliga men inte fungerar i rejält regn trots försäljares argumentationer och bifogade reklamlappa, antingen pga att nån söm är otejpad eller slarvigt tejpad eller att de klarar inte av att ta hand om den fuktighet jag alstrar och som inte hinner läcka ut innan den kondenseras på insidan eller fryser där till is.
De flesta tillverkare gör PU-belagda täta ställ. De fungerar utmärkt som segel eller regnställ men ej lika bra som vandringställ. En PU-belagd poncho med holkar givetvis av PU-belagt nylonväv, fungerar någorlunda under vandring.
Så regnställ till under lappen är ingen omöjlighet. Dessutom är de regntäta! Om ej så häftiga som 3-5 lappsställen.

Go tur

Johan K
[Ändrat av johankse 2003-06-27 kl 06:50]
 
Jag har ett Crossregnställ i golfbagen med deras FTX-membran som jag betalade 900:- för 2001.
Udéns Sport och Kanotcentrum i Gbg brukar ha ett bra urval av relativt billiga regnställ.
 
Jag har ett väl fungerande Crossregnställ i golfbagen med deras FTX-membran som jag betalade 900:- för 2001. Kolla t.ex. http://www.cross-sportswear.se/
Udéns Sport och Kanotcentrum i Gbg brukar ha ett bra urval av relativt billiga regnställ men det blir ju en bit att åka... ;)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
DoktorGlas Helly Hansens gamla regnställ Kläder 0
behedwin Regnkläder med lite packvolym? Kläder 5
KohiNoor Regnställ Kläder 4
daviddenandre Skalplagg/Regnställ Kläder 13
Rikkard Små barn på vandring - regnställ Kläder 3
Bondmoran Vilket regnställ? Skalställ? Kläder 11
Naturmullen Idefix Regnställ inte samma längre! Är det nya lika bra? Kläder 3
anejon Kompakt regnställ Kläder 6
Guldhönan Regnställ - back to basic? Kläder 1
Skogskungen "Packaway" regnställ från Ica Maxi. Kläder 3
daniel.leviathan Fjällvandring - Skalbyxor? Regnställ? Nybörjare som är smått förvirrad - Hjälp! Kläder 21
Sezziyanen Söker prisvärt regnställ för svenska fjäll! Kläder 23
erik555 Regnställ eller inte regnställ Kläder 10
andersmossing Regnställ, modell kompakt Kläder 3
oloeve Regnställ?? Vad köpa? Kläder 19
JorgenB Regnställ Cross Kläder 3
Nitsson Bra o billigt regnställ för dam Kläder 5
thureb DN-test av regnställ Kläder 8
Foss ITAB vindblus OCH regnställ? Kläder 8
Karolina P Dagens lyxproblem (regnställ) Kläder 11
Oskar R. "Everest 2,5 layer" regnställ Kläder 3
ebban regnställ - skall jag sparka försäljaren på smalbenen? Kläder 12
Blackbear Regnställ som andas Kläder 9
Sp Regnställ Kläder 2
Svala Snubben Regnställ för fiske och jakt! Kläder 7
vox2000 Helly Hansen-regnställ Kläder 6
MickeD Ännu en tråd om regnställ Kläder 4
sajberjohan Riktigt regnställ Kläder 14
niben Lätt regnställ (andas???) Kläder 94
adventure_transport Regnställ med förböjda knän? Kläder 3
grodanbolle Regnställ- råd? Kläder 13
perwickström Enkelt regnställ sökes Kläder 5
gundj Försvarets regnställ? Kläder 6
lnnoren Haglöfs nya regnställ Kläder 2
Fjällräven Singi regnställ Kläder 4
Vilket regnställ?? Kläder 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.