Regnkläder

Hej!
Jag cyklar till jobbet varje dag. Här i GBG är det ganska `styggt`ibland med snålblåst och kyligt regn. Har någon en bra rekommendation för kläder vår/höst?
Hälsn Anders PS finns det en butik på nätet som har bra priser eller skiljer det inte så mycket? Femmans sport har jag fått en rek till ??
 
www.addnature.com har flera fina regnplagg från kända tillverkare, även om de prismässigt inte kan mäta sig med ITAB (föreg inlägg).

Marmot Precip är ett av de få lätta regnställ som har ventilationsdragkedjor under armhålorna, vilket jag uppskattar mycket. Finns på addnature några hundringar billigare än i de flesta sport/utelivsbutiker.
 
Finns alla möjliga. Skall du ha en cykelspecifik jacka bör den vara förlängd i rypp och armar. Du har ju trots allt en väldigt utsträckt sittställning när du sitter på cykel.

Gå till en större cykelbutik i göteborg (cykelcity, finns garanterat flera) så kan du hitta massa "cykelkläder" och du får en bra uppfattning om hur en bra regnjacka skall sitta.

Sedan är det bara välja jacka :)

/Mattias

Hultan; sa:
Hej!
Jag cyklar till jobbet varje dag. Här i GBG är det ganska `styggt`ibland med snålblåst och kyligt regn. Har någon en bra rekommendation för kläder vår/höst?
Hälsn Anders PS finns det en butik på nätet som har bra priser eller skiljer det inte så mycket? Femmans sport har jag fått en rek till ??
 
Har du skärmar på cykeln så funkar vilka regnkläder som helst. Kolla att jacka och byxor inte glipar när du böjer dig fram.
Har du ingen bakskärm, och inte heller kan tänka dig att sätta på någon, rekommenderar jag en cykelregnjacka eller en som går ner ordentligt om baken. Då kan du ha bara regnjackan när det är vått på vägen eller duggar. Utan skärmar blir det mycket vattensprut på korsryggen även då.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bengt bakom kameran Regnkläder för långcykling Långcykling 6
Henrik.nu regnkläder för riktig långfärd Långcykling 12
JA64 regnkläder Långcykling 25

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.