Raptor Crampon vilken sko??

Hallå har fåt tag på ett par begagnade bd Raptor Crampon. som jag ska ha när jag mix klättrar eller dry tolar. men hittar inga skor som passar dom för utom la sportiva Mega Ice Evo. och undrar om det fins några där ute som har någon erfaren het av dom skorna hur dom är att klättra med?
eller om någon vet om där är några annan modell jag inte hittat ?
 
Raptor är väl de som man själv får bulta/skruva på eller?

Ingen egen erfarenhet, men var av uppfattningen att de "passar" till alla skor som har en tillräckligt stark sula för klara bultningen, och som du permanent vill åverka. Trodde inte att det fanns specifika skor för den typen av stegjärn. Eller jo, finns säkert (mega ice evo), men inte att det är tanken.
 
Diy

Fanns nån DIYsida därute där de byggde fruitboots av gamla hockeyrör/konståkningsskridskor. En googling kanske kan ge nåt. Eller slå till på nåt slitet par och testa.
Annars kan jag rekommendera Triop/Raveltik Capoeira. I jämförelse billiga fruit boots.
 
tack så mycket för tipsen har hört om folk som har sat fast dom på gamla skrisko men är lite orolig för att det kan bli kallt med ett par av skrisko typen. men det blir nog att jag bestäler ett par av Triop/Raveltik Capoeira.:)
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.