Ramryggsäck

Har en Mc-kinley ryggsäck på 65 liter som jag vandrat med några säsonger. Har funkat hur bra som helst. Men detta året tänkte jag ta med tält, liggunderlag och sovsäck. Tror inte detta får plats då. Är därför ute efter en ramryggsäck. Men det verkar som affärerna inte kör med såna längre. Typ klassikern Haglöfs Alaska. Nån som vet vart man kan få tag i ramryggsäckar?

Mvh/Robert
 
Tyvärr verkar det som att Haglöfs slutat tillverka både Alaska och Skarja. Har du tur kanske du kan hitta i någon affär som fortfarande har de kvar. På blocket finns det några exemplar till försäljning. Nog är det en klassiker alltid. Och en helt suverän ryggsäck.

Lycka till
Peter P.
 
Jag sålde min Alaska igår som legat ute på annons här på utsidan och på blocket. Verkar finnas fler som säljer lite emellanåt.

Lycka till på jakten!
 
Re: hmm

serenade; sa:
hur får jag tag på kg då?

Har du inte Google på din dator?
;)

(En person på min arbetsplats sade nyligen "Oj, Google verkar bra för att hitta information på nätet. Synd att vi inte har Google på vår avdelning.")

Även Norröna och Sacci har ramsäckar.
[Ändrat av Nordesjö 2006-06-08 kl 13:30]
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
JimmyPH Packa ramryggsäck Fjällvandring 12
petmay Information om "Haglöfs Turist" ramryggsäck? Fjällvandring 4
mindful ramryggsäck/mes Fjällvandring 28

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.