Rättsrötevarning angående Svensk Viltförvaltning ?

Man blir lite fundersam när förvaltningsrätten säger att det inte går att överklaga en tilldelning om den inte är åt "rätt håll" ur ett Vargkramarperspektiv, dvs att man vill förhindra eller minska er en bestämd avskjutning.


Mycket märkligt när det redan innan framkommit att tilldelningen har räknats fram på felaktigt sätt då mallarna från Naturvårdsverket var felaktiga, den skulle med stor sannolikhet varit större än den den som fastställdes om man hade gjort rätt.




Illa Sverige, riktigt illa för det framtida förtroendet för rättssystemet oavsett man tycker om frågans nummrär är för högt eller lågt så borde det vara överklagningsbart, särskilt när det framkommit att det är uträknat på fel grunder.
 
Ja, det är illa när inte jägarkåren kan överklaga ett beslut som dom tycker är för låg avskjutning men däremot vargkramare. Så har jag aldrig förvaltningsrätten el. kammarrätten sagt förut. Nytt för i år. Påtryckning/direktiv från högre ort?

Rättssystemet får sig en riktig törn om detta stämmer och kommer att gälla för framtiden.:(
 
Rättssystemet får sig en riktig törn om detta stämmer och kommer att gälla för framtiden.:(

Ja, det är riktigt illa om den "gröna vågen" och rewildingshysterin får tillåtas åtsidosätta och gå före rättsprinciperna.

Den här typen av "positiv särbehandling" är inget annat än när viss politik tillåts stå över lagar och regler enligt mig.
 
Senast ändrad:
Ja, det är riktigt illa om den "gröna vågen" och rewildingshysterin får tillåtas åtsidosätta och gå före rättsprinciperna.

Den här typen av "positiv särbehandling" är inget annat än när viss politik tillåts stå över lagar och regler enligt mig.

Vi får verkligen hoppas att det blir stopp för det här för så får det inte gå till i en rättsstat.
 
Så har det länge gått till i konugariket Sverige, plantat har upphöjts till urskog och helt sonika stulits av staten. Ovetande unga naturobildade har haft alltför mycket att säga till om.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
arntur Angående björndebatten. Jakt 183
arntur en fråga angående trofejakt. Jakt 48
backpacker74 Bygga om amerikansk garmin dc 20 till svensk? Jakt 0
Mossa Svensk tillverkare? Jakt 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.