RAB i sverige???

hej. kollade in diskussionen mellan goretex och Event innan och kollade upp märket RAB från england och blev lite sugen på deras grejer. någon som vet hur bra eller dåligt det märket är? verkade ha ganska så prisvärda grejer.

men jag är lite tveksam till att köpa kläder så långt hemifrån och skulle gärna vilja ha reda på om det finns någon återförsäljare i Sverige?

tacksam för svar

/tobbe
 
tobbebjork; sa:
hej. kollade in diskussionen mellan goretex och Event innan och kollade upp märket RAB från england och blev lite sugen på deras grejer. någon som vet hur bra eller dåligt det märket är? verkade ha ganska så prisvärda grejer.

men jag är lite tveksam till att köpa kläder så långt hemifrån och skulle gärna vilja ha reda på om det finns någon återförsäljare i Sverige?

tacksam för svar

/tobbe

http://www.northstar.se
 
Skriver under på haskells rekommendation om Up&Under. Beställde för inte så länge en Rab säck därifrån. Allt fungerade smidigt. Säcken har jag bara använt ett tiotal dygn hittills, men den förefaller verkligt bra. Härligt loft i säcken.
 
RAB jackstorlekar?

Hej.

Blir sugen på att beställa en RAB Neutrino från UK. Har ni någon uppfattning om hur RABs jackor är i storlekarna? Jag är 175 cm lång och har relativt lång rygg och väger 85 Kg.

Gissar på att Large kan vara något.

Thure
 
Re: RAB jackstorlekar?

thureb; sa:
Hej.

Blir sugen på att beställa en RAB Neutrino från UK. Har ni någon uppfattning om hur RABs jackor är i storlekarna? Jag är 175 cm lång och har relativt lång rygg och väger 85 Kg.

Gissar på att Large kan vara något.

Thure

RAB är väldigt små i storlekarna. Gäller iallafall min jacka. Jag har i normala fall L men i RAB jackan
XXL. Ändå är den absolut inte för stor. Tror att detta gäller generellt då försäljaren antydde det.
 
Re: Re: RAB jackstorlekar?

_Erik_; sa:
RAB är väldigt små i storlekarna. Gäller iallafall min jacka. Jag har i normala fall L men i RAB jackan
XXL. Ändå är den absolut inte för stor. Tror att detta gäller generellt då försäljaren antydde det.
Jag vet inte om det. Jag har förvisso XXL på min Guide Andes men när jag testade Neutrinon i London för 1,5 månader sedan så var en L inte helt fel och då är jag ändå 185cm lång. Large borde kunna funka för Thure. Up&Under och LGJ är f.ö. väldigt hjälpsamma när det gäller att hitta rätt storlek. För egen del kör jag nog med XL i fortsättningen.
 
Bara för att jag tycker om att vara små jäklig, hur vet du att det är prisvärda grejer om du inte vet om det är bra eller dåligt?? 3=)
(Har förresten sneglat på deras dunjackor)
 
hur jag "vet" att det är prisvärt?

jag baserar mina funderingar kring material och lösningar material är det samma som i klättermusens meginbyxa.. som är typ ett par teirra sälka byxor dyrare, sedan så vet inte jag vilken kvalitet som sömmar och sånt är i. det är därför jag vill prova dem innan jag förmodligen köper dem. dessuto msade jag bara att de verkade prisvärda
 
Prisvärt...

Jag kan inte uttala mig generellt om RAB, men vad det gäller deras dunprylar så har jag varit i kontakt, och använt deras Expedition dunjackor. Prisvärt kan man ju diskutera. De kostar skjortan, men kvaliteten kan man inte klaga på. Välgjort på ett skönt brittiskt vis. Håller deras andra grejor samma kvalitet som dungrejorna så...
 
RAB prylar

Tjena!
Jag bor sedan drygt ett år tillbaka i Glasgow. Jobbar extra i en Cotswold Outdoor butik och har varit en hel del kontakt med RAB:s prylar.
Har en Neutrion väst och en Quantum Wind Top och väldigt nöjd med båda. Jag har sedan tidigare en Moutain Equipment dunjack, men i jämförelse så har RAB en helt annan känsla. Dunet är det bästa tänkbara och i övrigt finns inget att anmärka. Glöm inte bort att de använder europeiska "fill power" värden. (Jag tror att jänkarna har ett annat tum mått och därför får högre värden). För övrigt finns det en del som påstår att bla Marots 900 fillpower endast existerar på PR avdelningen?

Om jag hade råd skulle jag skaffa en Batura jacka, vattentätt yttertyg och fuktspärr i innertyget. Kan i stort sätt använda den i ösregn med blöta kläder utan att sabba dunet!

/Utvandraren
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.