Pulsklocka

Jag tänkte att jag skulle köpa en pulsklocka, men den behöver inte vara så himla avanserad... Jag vill ju bara kunna se hjärtfrekvensen typ...
Har kollat in Sigma och dessa är billiga, men är det någon som vet om de är bra?
 
Kör med Sigmas gamla version av PC 14 och är helt nöjd utifrån min användning. Du ser maxpulsen och snittpulsen under passet, samt den aktuella pulsen. För mig räcker det. Prylarnas kvalitet är det alls inget fel på, dessutom är Sigmas service jäkligt bra. Blir det nåt fel på klockan är det bara att skicka ner den till Tyskland så fixar de till det eller ger dig en ny klocka. Kan det bli bättre?

Kolla in andra trådar i ämnet, exempelvis http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=20993

Kör så det ryker!

/ G
 
Bra att börja med.

Jag har både goda och bra erfarenheter av dessa. Den första jag använde stals från cykeln och den fungerade bra. En senare som jag köpte fick glapproblem sedan jag bytt batteri. Man skruvar fast bakstycket med 4 skruvar och av någon anledning fick jag inte till det.

Är man mer intresserad så är det kul med de modeller som sparar en fil som man kan studera vidare på pc.

Suunto och Polar har några värstingvarianter.

Thure
 
Tänkte också skaffa en pulsklocka, men jag gillar inte sändarbältet som de flesta klockor verakr ha.

Är det någon som känner till om det finns en klocka som mäter direkt på handleden, eller krävs det ett koppel runt bröstkorgen för att de skall fungera?

/F
 
Vad jag vet finns det ingen tillförlitlig klocka som kan mäta pulsen direkt på handleden. Det som mäts är elektriska impulser från hjärtat.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.