Publicering av artiklar

Såg att ett flertal vandringsberättelser inte hamnat på aktuellt. Är detta meningen? Det innebär ju att färre kommer ta del av dem, och det vore ju förargligt.
 

talthoff

Forumvärd
Vi har ändrat så att artiklar publiceras direkt, vissa av artiklarna lyfter vi sen fram på förstasidan.


-Thomas
 
Vad är det egentligen som styr om ni lyfter fram artiklarna eller ej? Det finns några - i mitt tycke - mycket bra artiklar som inte lyfts fram.

undrar HåkanF
 
Vad är det egentligen som styr om ni lyfter fram artiklarna eller ej? Det finns några - i mitt tycke - mycket bra artiklar som inte lyfts fram.

undrar HåkanF
Sedan finns det också (i och för sig inressanta) artiklar som lyfts fram vars innehåll knappast har något med friluftsliv att göra. Det känns som ett lotteri.

HåkanF
 

ulindh

Forumvärd
I januaris nyhetsbrev skrev vi att vi ändrat rutinerna för artiklar som skrivs så att de publiceras direkt, större push på förstasidan sker dock lite i efterhand. Det har ju tidigare varit synpunkter på att artiklarna inte har varit läsbara tillräckligt snabbt och då har det berott på att det legat flera på kö, därför ändrade vi rutinerna för publicering.
http://www.utsidan.se/cldoc/14290.htm

Jag vet att i stort sett alla artiklar publiceras med större puff på förstasidan med undantag för några få, som saknar bilder i sina texter, de har då i alla fall hamnat under rubriken "Nyheter"

Jag vet inte vilka artiklar du syftar på Håkan som vi inte lyfter fram, inte heller vet jag vad du syftar på med artiklar som inte har med friluftsliv att göra?
 
Keb

Min artikelserie om Kebnekaise 2008 kanske skulle kunna lyftas fram på förstasidan. I och med att man hittat de första 5 delarna där finns det folk som följer berättelsen, men sannolikt inte hittar den där den är nu. I skrivande stund har den senaste artikeln 1542 visningar, det tyder på att det finns visst intresse.

Det vore riktigt trevligt om ni gjorde så.
 

ulindh

Forumvärd
Svar på fråga 1: Den kommer att pushas, precis som jag skrev tidigare så publiceras artiklarna först för att bli läsbara och efter det pushas de på förstasidan.

Svar på fråga 2: Jag tyckte att artikeln var både intressant och trevlig, gravsättningar kan man stöta på när man går i naturen så då tyckte jag att det var bra för dem som inte har vetskap om detta att få det som kunskap. Även ett tips på utflykt för dem som inte känner till stället.

Henrik: Din artikel kommer att lyftas fram förstås.
 

clindh

Forumvärd
Som tidigare sagt så kan vi inte puffa ut allt på förstasidan, det är lite platsbrist och annat som skall puffas också där.

Men det kan vara bra att veta att artiklar man skrivit och som vi OK:at går direkt ut på aktivitetssidorna tex Aktuellt > Vandring, och blir också indexerade av Google direkt så de kan få läsare även om de inte är "förstasidestoff" på en gång.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...