Provat Scree/Arro/Spear?

Letar efter en rygga som är slimmad, smidig och kan funka för MTB (med vätskesystem!), som liten daypack och som (ev efter lite modd) kan husera laptop.

Någon som provat Patagonia Scree Pack eller ArcTeryx Arro16 el Spear24, som verkar vara de schysstaste?

Andra tips?

/ Gaban
 
Arc'teryx Spear 24

Jag har en Spear 24 sedan tre månader som dagryggsäck i jobbet och skolan. Jag tycker det är en slimmad och robust säck.

Sidofickorna är lite små och inte tillräckligt elastiska, men dock överlägsna de på Spear 20. Dragkedjar går runt nästan hela säcken, så innehållet är lättåtkomligt från tre håll.

Ryggen är helt slät, vilket är bra ur smutssynpunkt, men inte särskilt svalt. Jag brukar alltid spänna fast den på pakethållaren. Säcken är ganska styv i ryggen även om man tar ur plastskölden (vilket jag har gjort), så den formar sig kanske inte så bra om man cyklar; däremot klarar den vikt väldigt bra.

Jag vet inte om det går att modda för laptop, men det är klart att man kan försöka sy in en sorts ficka (ca fem cm djup) en bit från från botten och sedan tillverka ett skyddshölje av liggunderlag till själva datorn (en klasskamrat har gjort ett sådant till sin powerbook).
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
rojo Någon som provat Osprey? Transportera 2
Någon som provat Victor? Transportera 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.