projekt ! svetsa Titan/rostfritt

Jag har sedan något år filat på ett nytt kök, men behöver kontakt med någon som
har intresse, kompetens och liten komplett teknisk verkstad för att göra en prototyp

helst titan men prototypen kan göras i rostfritt

gärna i södra sverige.

/H
 
Jag har hyfsad tillgång till verktyg, och då tig-svets som jag antar att du vet att man bör använda på dessa material. Men inga material av denna typ. Har heller aldrig svetsat i titan, vilket jag tror få i Sverige har någon verklig kompetens på. Västkusten. Saknar helt kompetens på brännarbiten..
 
Hej Gro!

Det är en utmärkt början, titan blir mest för en ultimat slutprodukt.

Min svetskompetens är både begränsad och förlegad samt jag bollar hellre fram lösningar än att
göra allt själv.

Jag är dock mycket alroundteknisk och uppfinningsrik.

Tunn rostfri plåt blir en bra bas, Är du så pass bra att du kan lägga tunna och vattentäta fogar?

har du även eller tillgång till övrig maskinpark, svarv. pelarborr, fräs,gängutr?

Var bor du ungefär och hur ser det ut med tid.

/H
 
svarv, pelarborr/fräs, gassvets, ässja (manligt, dock svårt för titan kan jag tänka), tig/pinnsvets, migsvets, inte så mkt gängtappar, lite småverktyg, fettopress, en skruvmejsel och en tång, typ...

Varför vill du ha vattentäta fogar, ska du ha vatten i brännaren? :) Vattentätafogar är väl inga problem, det är väl mest en fråga om hur snygga fogar du vill ha. Samt hur mkt tid du kan lägga på slipning..

Tid är det ganska ont om dessvärre. Just nu är mitt fällknivsprojekt prio ett..
 
Det låter fullt tillräckligt,

gängtappar behövs bara enstaka strl så det ordnar sig

hur mycket jag!! kan tänka mig att slipa, vi i såfall menar du:)


men har du inte tid så blir det ju svårare,

jag räknar med att en prototyp kan färdigställas på en långhel helg om materialet är införskaffat.

/H
 
Det låter fullt tillräckligt,

gängtappar behövs bara enstaka strl så det ordnar sig

hur mycket jag!! kan tänka mig att slipa, vi i såfall menar du:)


men har du inte tid så blir det ju svårare,

jag räknar med att en prototyp kan färdigställas på en långhel helg om materialet är införskaffat.

/H

Nja, ska jag svetsa så får du slipa..
 
Du kan ju lägga eller skicka upp en länk till någon form av skiss så kan man ju se vad som är möjligt.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.