Proffsig, vindtät balaclava?

Hej, någon som vet var man kan köpa en riktigt proffsig och skön balaclava typ Outdoor research´s WS Gorilla balaclava (www.orgear.com)?
Hälsningar Gustav
 
skön för någon annan behöver väl inte vara skön för sig...?

sy själv! då får man det man vill ha!

och proffsig blir den! det vet du! =)
 
Vindtät balaclava

Har det funnits i riktiga cykelaffärer. Den är väldigt varm!
Om du avser pröva en dylik så betänk riskerna med överhettning i knoppen då huvudets andra huvuduppgift är kyltorn!

Go tur

Johan K
 
Vindtät = isbildning på glasögonen

Enligt min erfarenhet så är vindtätheten inte bra på en balaklava, som i alla fall jag mest använder vintertid. Det är lätt att man får massvis med isbildning i och kring ögontrakten eftersom utandningsluften hellre tar den vägen än genom den vindtäta balaklavan. Har testat en i Windstopper och det var skitdåligt. Men om man kan ha själva mundelen i ett genomsläppligt material så kan det vara funkis.
 
Outdoor research har ingen agent i Sverige så deras prylar måste du köpa utomlands. På nätet från USA el Canada kanske?

Tomas
 
Vintertid använder jag ibland en tunn balaklava i ullfrotté och över den en fleecehuva typ "väpnarhuva" med windbreaker. Fungerar utmärkt.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...